fallback

4% спад в продажбите на нови коли прогнозират експерти

Това прави 3,1 млн. бройки по-малко в сравнение с миналата година

Експертите от международната аналитична агенция Fitch Ratings предупредиха за най-резкия годишен спад в продажбите на нови автомобили в света след рецесията през 2008 г. Те прогнозират, че в сравнение с миналата година продажбите ще намалеят с 3,1 млн. бройки. На първо място, това се дължи на срива в китайския пазар, който е най-големият в света. Отрицателна динамика обаче се забелязва също така в САЩ, страни от Западна Европа, Бразилия, Русия и Индия.

"Сривът на световния автомобилен пазар от средата на 2018 г. беше ключов фактор, който причини спад в глобалното производство, а ситуацията с продажбите на нови автомобили сега се оказа много по-лоша, отколкото очаквахме през май", заяви главният икономист на Fitch Брайън Култън.

След кризата през 2008 г., следващият спад в продажбите на нови автомобили настъпи чак 10 години по-късно. Миналата година световните продажби паднаха до 80,6 млн. бройки, докато година по-рано тази цифра беше 81,8 млн. Тази година продажбите на нови коли по целия свят тази година ще спаднат с 4% до 77,5 милиона бройки, прогнозира Fitch.

Като основен фактор за ситуацията през 2019 г. експертите определят намаленото търсене на китайския пазар. Там броят на продадените автомобили от януари до октомври са с 11% по-малко спрямо същия период на 2018 г. Според анализаторите търсенето в страната намалява поради слабия ръст на кредитирането, ръстът в покупките на употребявани коли и въвеждане на новите екостандарти.

Забавянето на американската икономика и продължителната търговска война с Китай пък доведоха до спада на пазара зад Океана. До края на настоящата година продажбите там ще намалеят с 2%, до 16,9 милиона бройки, посочва Fitch.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    А ти колко коли си купи, че да спреш безработицата? Купувай по-често де? Даже Мутрата убеждава, че доходите се увеличават и българите забогатяват. Купувай!
  • #7
    Русия ( преди 4 години )
    Борбата срещу МПСтата "свърши" работа.Честито, после да ни риват , чи имало безработица.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Сепуко, не зная кой е в час, но ти определено не си! Викаш хибридите и водородните автомобили са японското изоставане. Ако е така, къде са хибридите и водородните коли на немците? Няма ги! Има ги само в рекламните брошури, но не и на пътя. Фолк с Ваген е 1 само в мокрите ти сънища. А по качество кога ще стане 1 бе *** не-до-клатен? Нали са много напред. По света тази селска марка не я бръснат за нищо. А познай защо!
  • #5
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Aнонимният самурай, фнимавай да не се изпуснеш от радост.Фауве в световен мащаб са отново номер 1, чети баа.И са много, ама много технологично напред.Допреди 25 години имаше японски марки, дето приличаха и можеха да се конглокират.Мицубиши имаше добри модели, тойота имаше американски модели добри, хонда също, даже скапаната мазда имаше едно 929 дето беше много добро.Но днес технологичната пропаст е огромна.Истискват нови модели със стари технологии. Единствено корейците са в час днес.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Не за всички е спад! Японците бележат ръст на китайския пазар с 13% за 2019. Пуснете в търсачката Продажбите на японски коли в Китай нарастват и новината ще ви излезе. Има и видео към нея на един западен експерт от Бломберг. За сметка на това немците все по-малко и трудно продават. Само с облъчване, номера, лъжи, чалъми и фалшиви тестове не става! За определен период може да работи, но за дълго време не и резултатите са налице. Ниско качество и високи цени с обещание за имидж не върви вече!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    ФВ ще съкращава 5 000 работници през 2020 г., но това са предварителни данни и реалната бройка е възможно да скочи над 10 000. Статията е има в Зюддоиче Цайтунг. а това за рекортдните им продажби, печалби и какво ли още не е за пред широките маси да си мислят, че ФВ са много добре. Да, ама не са никак. Основният им пазар Китай се свива и започват да гълтат вода. Свива се не толкова от намалените продажби там, а защото китайците започнаха все повече да произвеждат сами и ФВ става излишен.
  • #2
    none ( преди 4 години )
    Само ФВ са съкратили производствения план с 1М коли отделно Рено-Нисан с няколкостотин К, иначе на края на годината всички ще отчетат растежи.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Експертите не са отчели предстоящия бум на покупки на нови коли следствие екологичните мерки на СО. Коледните добавки на пенсионерите ще бъдат инвестирани в обновяване на автопарка на столични. От 2020г. в гр. София няма да има по-стара кола от 2015г.
fallback
Последни