fallback

Трябва ли да работи климатикът и през зимата?

В студените дни системата не трябва да почива прекалено дълго, защото може да има последствия

Климатикът в автомобила е полезен най-вече през лятото. Научни изследвания са показали, че той има отношение не само върху комфорта, но и върху безопасността на пътуване. В хладен салон шофьорът запазва способността си да мисли и реагира по-дълго време и реакциите му са по-бързи. Умората също настъпва по-бавно.

Но трябва ли климатикът да работи и когато температурите не са високи? Отговорът е, да. Заедно с вентилацията климатикът „защитава салона“. На първо място той обезвлажнява въздуха и по този начин се превръща в силно оръжие срещу запотените стъкла.

Смисъл от включването на климатика има и с оглед неговата продължителна работа. Тъй като охладителната течност има и мазителна функция, докато системата работи, движещите се части и уплътненията се смазват и рискът от загуба на охладителен агент намалява.

С редовната работа на климатика се намалява и риска от разпространението на гъби и бактерии, идващи от листата, снега и влагата. За да се намали опасността от натрупване на микроби, преди приключване на пътуването охладителната функция трябва да бъде изключена, но вентилаторът трябва да продължи да работи. Така влагата от системата се издухва.

Включването на климатика през есента и зимата не се препоръчва безусловно. При температури под 5 градуса Целзий климатикът не трябва да бъде включван. В противен случай водата в него може да замръзне и да се стигне до повреди. По правило модерните автомобили имат интегриран температурен сензор, който не позволява включването при минусови температури. При по-старите модели шофьорът трябва да внимава и да не използва климатика.

Снимки: Autoscout24

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    "При температури под 5 градуса Целзий климатикът не трябва да бъде включван"Е тука изби рибата. На коя кола, на ВАЗ 1979г? Новите коли имат функция дистанционно включване освен на двигателя, и на климатика, като идеята е през зимата да се качиш на загрял двигател, разтопен по прозорците лед и топло купе.даже това може да се направи на всеки автомобил след 2000г ако си направиш устройство за дистанционно палене и не изключиш климатика преди загасяне на колата.
  • #6
    zord ( преди 4 години )
    на моята кола мога да и пусна климатика при всякакви градуси а и го ползвам само когато си поискам....
  • #5
    до #4 ( преди 4 години )
    Не ти ли се изпича темето?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Климатикът го спирам само, когато е хубаво времето и отворя панорамния шибидах да се насладя на слънчевите лъчи, които галят темето ми и вдишвам въздухът с аромат на зеленина и полски цветя. Както се досещате извън града го правя. Иначе всичко е плътно затворено и климатикът си работи непрекъснато. Проблем с климатик не съм имал до този момент. Според мен важен момент за добрата работа на климатика е да се ходи през няколко години да ти допълват системата и да вкарват масло в нея.
  • #3
    Скрунджо ( преди 4 години )
    Климатика не го спирам изобщо. -20, +40 - все тая. Не съм имал проблеми засега. Той така или иначе не прави нищо, когато навън е твърде студено.
  • #2
    Стефчо ( преди 4 години )
    Сигурно имат в предвид конденза от радиатора на климатика.
  • #1
    Дифорс ( преди 4 години )
    Каква е тази вода дето замръзва в климатика и не трябвало да се включва под 5 градуса?
fallback
Последни