В днешно време за всеки тип клиенти има AMG, включително SUV в най-различни размери. От малкото GLB35 до чудовищния G63. Сега гамата получи рефреш с обновените модели GLS и GLE 63, представени в Лос Анджелис.
Основната новина за двата модела е преработения 4-литров туин турбо V8. За първи път той получава електрически бууст с технология мек хибрид, използвана в моделите от серията 53. Тя добавя 22 к.с. чрез интегриран стартер-генератор. Максималната мощност вече е 612 к.с. Сега GLS ускорява до 100 за 4,2 секунди, а GLE – за 3,8. Двата модела използват предавателната кутия AMG Speedshift TCT 9G и двойно предаване AMG Performance 4Matic+ с изцяло гъвкаво разпределение на мощността и електронен диференциал с ограничен блокаж отзад.
Mercedes-AMG GLS 63 S (ощи снимки - вижте в галерията)
Общите детайли продължават и под каросерията, като и двата модела са оборудвани с адаптивни амортисьори AMG Ride Control+. Благодарение на използването на хибридизирано силово предаване 48-волтовата активна анти-рол система получава достатъчно импулс, за да се адаптира активно и оптимално към динамиката на шофиране.
В динамично отношение двата модела трудно могат да бъдат различени, поне в оборудването. И двата модела имат зависимо от скоростта управление и огромни 400-милиметрови предни дискове. По-спортният GLE може да бъде оборудван с керамични дискове, които се познават по бронзовите апарати. GLE получава състезателен режим, докато при GLS той липсва, докато по-големият модел има аудио система Burmester, за разлика от по-малкия. В GLE може да бъде активирано старт-ъп меню Supersport, с което шофьорът може да види данни за двигателя, страничното ускорение и хронометър.
Mercedes-AMG GLE 63 S (още снимки вижте в галерията)
Двата модела се различават от нормалните версии и по 21-цоловети си джанти, по-широките калници, дифузьорите и по-изявените задни спойлери. Интериорът е почти идентичен, за разлика от волана на AMG с три спици и стоманените педали.
Снимки: Mercedes Benz