fallback

Honda: Електромобилите няма да се наложат

Търсенето за коли с батерии се определя не от купувачите, а от политиците, казва шефът на японската компания

Електромобилите няма как да се наложат като основно средство за придвижване, обяви главният изпълнителен директор на Honda Такахиро Хачиго. Компанията неотдавна пусна на пазара първия си сериен електрически модел - Honda E, но въпреки това Хачиго не вярва в бъдещето на такова задвижване.

"Електромобилите няма да станат масови", казва шефът на японската компания в интервю за Automotive News. Според него същото важи и за автопилотите. "Препятствията пред автомобилите с електрически батерии и пред напълно автономното управление си остават твърде високи", подчертава Хачиго.

Симпатичната Honda E е предназначена най-вече за европейския пазар, признават от компанията. Според Хачиго търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите. Заради това японците ще продължат да работят най-вече върху бензиново-електрически хибриди като средство да понижат емисиите на автомобилите си. Според Хачиго това е най-добрият начин да се понижат парниковите емисии и разходът, без да се въвеждат ограничения в пробега и дълги периоди за зареждате, неизбежни при електромобилите.

"Не вярвам, че ще има драматично увеличение на търсенето за електромобили с батерии, и мисля, че това важи в световен мащаб", казва шефът на Honda. "Има проблеми и с инфраструктурата, и с хардуера. В различните държави има различни регулации и ние сме принудени да се съобразяваме с тях. Така че е задължително да продължим с изследванията и развойната дейност (за електромобилите, б.ред.), но не вярвам, че те ще станат масови в обозримо бъдеще". Хачиго отхвърля и варианта за съюз с друг производител, с който заедно да разработват електрически коли.

За момента подходът на Honda варира за различните пазари. В Европа, където не е кой знае колко голям пазарен играч, компанията обеща занапред да предлага само електрически и хибридни модели. Следващото поколение на минито Jazz например ще се продава само с хибридно задвижване. В Северна Америка обаче компанията си запазва големите бензинови мотори и ще въведе хибриди само за някои модели, и то като опция. Японците нямат и никакви конкретни планове за въвеждане на автономно управление над нивото на сегашните асистенти (като активен круиз контрол), подчерта Хачиго.

Още снимки на новата електрическа Honda E можете да видите в галерията:

fallback
  • #9
    notangel ( преди 4 години )
    Цялата работа с ел. колите е да се ограничат приходите от петрол на руснаци и араби, всичко е политика...
  • #8
    kron ( преди 4 години )
    Той и Маркионе в подобен дух се изказа, когато обяви, че губят много от ел. 500 и помоли хората да не го купуват, а сега всички се надпреварват да догонват тесла и наливат милиарди за електрификация. Да кажеш, че нещо няма да се наложи, защото не знаеш как да го наложиш ти, намирисва на гроздето е кисело.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Тея ще последват съдбата на Нокия.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    "търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите" - точка по въпроса. И ние го виждаме. Който казва, че "бъдещето е на ел. автомобила", искам да го видя как сега отива и дава 80К за такова, за да си защити тезата.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Хонда развиват водородните автомобили (както го правят BMW, Тоyota..), къде точно изостават? Там е бъдещето. Факт е, електромобилите са нишов пазар, съпътстван от редица неудобства, висока първоначална цена, абсолютно непродаваеми на вторичния пазар.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    При батериите със течни метали най якото нещо е че зареждането става за секунди.Металите се зареждат в твърдо състояние и при един автомобил само няколко килограма ще са достатъчни за да се изминат няколко хиляди километра. А след ядрената реакция металите не се губят! Те могат да се рециклират неограничен брой пъти. Тоест получава се един вид вечна батерия. Но рециклирането става извън автомобила защото за да се върне първоначалното състояние е нужно повече време и инергия.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Бъдещето със сигурност принадлежи на електрическите автомобили! Особено ако говорим дългосрочно след 2030г.Въпроса тука е от какви източници ще идва електричеството и как точно ще става съхранението и пренасянето. Най вероятно нито литиевите батериите нито водорода ще успеят в дългосрочен план. Една от разработките за които има големи надежди са батериите със течни метали при които се извършва някакъв вид ядрен синтез но без да се отделя опасна радиация.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Тегава история... Днешните електромобили очевидно не са готови да са масов транспорт, дори и с щедри държавни субсидии. Но и няма как технологията да се развие, ако всички се фокусират върху старомодни хибриди и си гледат само маржа на печалба
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Хоооондааааа... без мисловната маса която ги следва като зомби има ли какво да каже?
fallback
Последни