fallback

Honda: Електромобилите няма да се наложат

Търсенето за коли с батерии се определя не от купувачите, а от политиците, казва шефът на японската компания

Електромобилите няма как да се наложат като основно средство за придвижване, обяви главният изпълнителен директор на Honda Такахиро Хачиго. Компанията неотдавна пусна на пазара първия си сериен електрически модел - Honda E, но въпреки това Хачиго не вярва в бъдещето на такова задвижване.

"Електромобилите няма да станат масови", казва шефът на японската компания в интервю за Automotive News. Според него същото важи и за автопилотите. "Препятствията пред автомобилите с електрически батерии и пред напълно автономното управление си остават твърде високи", подчертава Хачиго.

Симпатичната Honda E е предназначена най-вече за европейския пазар, признават от компанията. Според Хачиго търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите. Заради това японците ще продължат да работят най-вече върху бензиново-електрически хибриди като средство да понижат емисиите на автомобилите си. Според Хачиго това е най-добрият начин да се понижат парниковите емисии и разходът, без да се въвеждат ограничения в пробега и дълги периоди за зареждате, неизбежни при електромобилите.

"Не вярвам, че ще има драматично увеличение на търсенето за електромобили с батерии, и мисля, че това важи в световен мащаб", казва шефът на Honda. "Има проблеми и с инфраструктурата, и с хардуера. В различните държави има различни регулации и ние сме принудени да се съобразяваме с тях. Така че е задължително да продължим с изследванията и развойната дейност (за електромобилите, б.ред.), но не вярвам, че те ще станат масови в обозримо бъдеще". Хачиго отхвърля и варианта за съюз с друг производител, с който заедно да разработват електрически коли.

За момента подходът на Honda варира за различните пазари. В Европа, където не е кой знае колко голям пазарен играч, компанията обеща занапред да предлага само електрически и хибридни модели. Следващото поколение на минито Jazz например ще се продава само с хибридно задвижване. В Северна Америка обаче компанията си запазва големите бензинови мотори и ще въведе хибриди само за някои модели, и то като опция. Японците нямат и никакви конкретни планове за въвеждане на автономно управление над нивото на сегашните асистенти (като активен круиз контрол), подчерта Хачиго.

Още снимки на новата електрическа Honda E можете да видите в галерията:

fallback
  • #29
    TSLA ( преди 4 години )
    Да се чете: "Пуснахме кутийка за моливи, която (по обективни причини) няма да се наложи"
  • #28
    анонимен ( преди 4 години )
    Просто оценявам технологията на Тесла в сравнение с другите. Факт е е ги бият по всичко показатели.
  • #27
    До 28 ( преди 4 години )
    След крадеца бай Стиви наследникът му Илончо зомбира много народ с теслАта...гледам и тук е налазил
  • #26
    анонимен ( преди 4 години )
    Хонда и Тойота са на поне 5 години след Тесла. За това дрънкат глупост след глупост. Останалите '100 годишни", също!Който се е качил на електрическа кола, не се е върнал повече към шумните, мръсни и бавни коли с ДВГ.
  • #25
    Електро ( преди 4 години )
    Колко време се зарежда една батерия? Да подскажа - Nissan Leaf с Level 3 зарядно над половин час, за да докараш 70-80% заряд. Един резервоар бензин - 4-5 минути. Ако ти свърши бензина на пътя, може да си докараш с туба. За това става въпрос.
  • #24
    До 23 ( преди 4 години )
    Изкривяваш нещата. Все едно аз да кажа че Електричеството е енергия а резервоара е само съхранител.Петролът и електричеството са енергия. Резервоарът и батерията я съхраняват. Двигател и Ел мотор..... сещаш се.
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    и да продължа - човекът много добре го е казал: " търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите."
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    Докато не разберете, че петролното гориво само по себе си е ИЗТОЧНИК на енергия, а батерията е СЪХРАНИТЕЛ на енергия, ще продължите да си мислите, че електричките имат някакви предимства пред колите с ДВГ... особено по отношение на истинска мобилност и свобода на придвижване... ако изобщо разбирате значението на тези думи. В тази връзка, водородните клетки са единственото възможно чисто бъдеще, ако искаме да запазим сегашните свойства на автомобилите - другото са компромиси
  • #21
    Електро ( преди 4 години )
    Относно сегашните електромобили - само за минута си представете една обикновена улица в София с паркирани от двете страни и тук-там по тротоарите 15-годишни опели. Сега си представете, че всичко това е заменено с електромобили, които в момента се продават. Как точно ще вкарате електричеството в колата, за която не знаеш къде ще паркираш утре?
  • #20
    Kkk ( преди 4 години )
    Тази кола не просто изглежда зле. Изглежда срамно. Да не говорим за характеристиките и с които е все едно че сме 19 век
fallback
Последни