fallback

Honda: Електромобилите няма да се наложат

Търсенето за коли с батерии се определя не от купувачите, а от политиците, казва шефът на японската компания

Електромобилите няма как да се наложат като основно средство за придвижване, обяви главният изпълнителен директор на Honda Такахиро Хачиго. Компанията неотдавна пусна на пазара първия си сериен електрически модел - Honda E, но въпреки това Хачиго не вярва в бъдещето на такова задвижване.

"Електромобилите няма да станат масови", казва шефът на японската компания в интервю за Automotive News. Според него същото важи и за автопилотите. "Препятствията пред автомобилите с електрически батерии и пред напълно автономното управление си остават твърде високи", подчертава Хачиго.

Симпатичната Honda E е предназначена най-вече за европейския пазар, признават от компанията. Според Хачиго търсенето за електромобили се движи не от пазара и от желанията на клиентите, а от политиците и регулациите. Заради това японците ще продължат да работят най-вече върху бензиново-електрически хибриди като средство да понижат емисиите на автомобилите си. Според Хачиго това е най-добрият начин да се понижат парниковите емисии и разходът, без да се въвеждат ограничения в пробега и дълги периоди за зареждате, неизбежни при електромобилите.

"Не вярвам, че ще има драматично увеличение на търсенето за електромобили с батерии, и мисля, че това важи в световен мащаб", казва шефът на Honda. "Има проблеми и с инфраструктурата, и с хардуера. В различните държави има различни регулации и ние сме принудени да се съобразяваме с тях. Така че е задължително да продължим с изследванията и развойната дейност (за електромобилите, б.ред.), но не вярвам, че те ще станат масови в обозримо бъдеще". Хачиго отхвърля и варианта за съюз с друг производител, с който заедно да разработват електрически коли.

За момента подходът на Honda варира за различните пазари. В Европа, където не е кой знае колко голям пазарен играч, компанията обеща занапред да предлага само електрически и хибридни модели. Следващото поколение на минито Jazz например ще се продава само с хибридно задвижване. В Северна Америка обаче компанията си запазва големите бензинови мотори и ще въведе хибриди само за някои модели, и то като опция. Японците нямат и никакви конкретни планове за въвеждане на автономно управление над нивото на сегашните асистенти (като активен круиз контрол), подчерта Хачиго.

Още снимки на новата електрическа Honda E можете да видите в галерията:

fallback
  • #39
    васо ( преди 4 години )
    Анонимния, просто не знаеш че живея в западна европа и пчти всеки две седмици въртя по магистралите на германия,холандия или швеция.Рядко, ама много рядко ще видиш тсла, най вече ако я видиш. кара кротко между камионите, щото не се знае какво става.Това за 500 км, може, ама със 70 км, на сухо, 20 градуса и без баир.Да, ама не.ако кра като останалите по аутобана със поне 140, жална му майка.
  • #38
    анонимен ( преди 4 години )
    ВАСО, зеотата и ъп са градски автомобили с малък пробег. Тесла минават и 500км. със средна скорост. При развита зарядна мрежа и бързо зареждане 250kw, са напълно готови за дълъг път. Гледай канала на Бьорн Ниланд в Ютюб.
  • #37
    васо ( преди 4 години )
    Абе, предния, ти къде завърши икономика, в Перник ли?На петролната индустрия се крепи почти всичко, само за сведение, там където живея, делът на бензина или дизела струва за литър една трета от цената, останалите две трети са акцизи и ддс.И така е навсякъде.Тук е пълно с тсли и зоета, ъп и пр.Никой не ги кара извън града, много рядко можеш да видиш някой на аутобана, каращ кротко с камионите най вдясно, вперил очи в таблото.
  • #36
    анонимен ( преди 4 години )
    Петролната индустрия е една от най-сериозно субсидираните индустрии. Това първо. И второ, точно разликата от 40 до 400 км.(а те вече са и доста повече) прави Ел. колите практични и извън града. Ме случайно, модел 3 бие по продажби всички коли в класа си.
  • #35
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Евалла, намери се един да каже , че царят е гол.Ел.колите имат ограничено използване и няма как да изместят двг.В музея на техниката във Виена има елкола Лонер-Порше от 1899 г, кото е минавала 40 км с едно зареждане.Изгубила е състезанието с двг, дори и да е минавала 400 с едно зареждане.Защо?Защото не е имало кой да дава субсидии и преференции/
  • #34
    анонимен ( преди 4 години )
    Кой ще купи кола с ДВГ, при положение че електромобилите са в пъти по-добри. Още повече, че до няколко години зарядната мрежа ще е изключително развитие в Европа. Тук едва ли, за съжаление.
  • #33
    Илия ( преди 4 години )
    Не се косете. Бъдещето си е на ДВГ и синтетичните горива. Тук таме електрокари с градска мрежа за зареждане. Водородните клетки няма да се наложат. Водорода е прекалено рискован за разнасяне.
  • #32
    анонимен ( преди 4 години )
    Кое ще се наложи в бъдещето могат да кажат само и единствено хората на бъдещето:http://ecars.bg/blogs/polezno-efektivno-1/3014-predstavqne-elektromobili-uchilishte-vasil-levski-dragalevci
  • #31
    юруш на доматите ( преди 4 години )
    една свястна статия.Електричките са само за града и големи комплекси,навън са непригодни.Да живее петролът!
  • #30
    анонимен ( преди 4 години )
    Продажбите на модел 3 показват друго! Ще се наложи и не може да го спете, просто защото колите са добри.
fallback
Последни