Британската марка Ariel е известна със своите возила с открита рама в света на двете и четирите колела, но последното им творение въвежда ново значение на думата „скелетон“. Ace Iron Horse притежава полирана алуминиева рама, завършена на ръка. Други полирани части допринасят за визуалната атракция.
Iron Horse носи името си от комбинацията от историческото и модерното в новата машина, която ще дебютира по-късно през месеца на NEC в Бърмингам. В края на 20-те години на миналия век търговският директор на марката Вик Мол използва мотоциклет на Ariel в продължение на близо 16 хиляди километра без почивка и прекосява Ламанша с моторница, задвижвана от двигател на Ariel.
Зад лъскавите нови части Iron Horse запазва доказаната механика на Ace, макар и в увеличени размери. Двигателят е 1237-кубиков V4 на Honda със 174 к.с. В конструкцията са добавени предни амортисьори Ohlins TTX с регулиране на компресията и разгъването за подобрено управление. Ексцентрични лагери позволяват ъгълът на предницата да бъде променян от 21,8 на 28,4 градуса. Отзад окачването е Ohlins Pro Link с алуминиев носач.
Най-интересната част в байка е машинно полираната и заварена на ръка алуминиева рама. Тя се състои от седем индивидуални части от авиационен алуминий, който според марката най-добре илюстрира философията на старо и ново. За постигане на този блясък един работник извършва всичко на ръка за около 70 часа.
Около рамата е поставена фиброкарбонова каросерия и карбонов резервоар. Изработена на ръка седалка продължава ъгъла на резервоара. Ръкохватките също са от полиран алуминий, стъпенките се регулират, както и лостчетата на спирачките и предавките. Всички светлини са светодиодни, а спирачните апарати са с шест апарата. ABS и тракшън-контрол също не липсват.
Цената от 29 686 британски лири едва ли може да бъде наречена изгодна, но с оглед на усилията и инженерството, вложени в машината, както и историята, която носи марката, едва ли фирмата ще има проблеми с приемането на заявки.
Снимка: Ariel Motors
Вижте още снимки в галерията: