fallback

Как и защо да проверяваме нивото на охладителната течност

За да не прегрее двигателят е нужно регулярно охлаждане

Често повечето от нас назовават охладителната течност в мотора с думата „антифриз“. Нейните свойство обаче не се изчерпват само със защитата против замръзване.

При работата си двигателят се нагорещява силно и за да не блокира е нужно регулярно охлаждане. В противен случай е възможно да се стигне до фатални последици. Модерните бордови компютри предупреждават преди прегряване. При по-старите автомобили шофьорът трябва да следи сам показателите на инструментите. В тях на арматурното табло се намира показател за температурата на охладителната течност.

За охлаждането на двигателя се използва течност, смесена в определена пропорция с вода. Тя се съдържа в съд, намиращ се под капака. За региони, в които водата е с високо съдържание на калк се препоръчва използването на дестилирана вода. Важно е също и нивото на охладителната течност да не пада. Когато това се случи, системата ще сигнализира.

Редовната проверка на нивото на охладителната течност е особено важна при по-стари автомобили, които не разполагат с предупредителна система. Правилното ниво може да бъде определено лесно само с поглед – върху съда на охладителната течност са отбелязани релефно нивата на минимум и максимум, между които не трябва да се излиза. Важно е да се знае, че проверката трябва да бъде извършена при студен двигател.

Ако нивото спадне под нужното, двигателят започва да загрява повече. Останалата охладителна течност прегрява и започва да се изпарява. В този случай пътуването не може да бъде продължено преди да бъде допълнена вода. Освен това трябва да бъде открита причината за загубата на течност. Ако разширителният съд е пропукан, автомобилът трябва да бъде изтеглен.

В студения сезон е важно охладителната течност да съдържа антифриз. Водата замръзва при 0 градуса, което може да доведе до повреда на двигателя. Антифризът позволява охладителната течност да не замръзва и при температури от минус 30 градуса. Предварително подготвената смес се излива в изравнителния съд като трябва да се внимава да не е повече от максималното ниво.

Особено внимание трябва да бъде обърнато при доливане на течност. Ако отворите капачката на изравнителния съд, може да получите изгаряния от парата, излизаща от него. При прегрял двигател може да се стигне и до изхвърляне на вряла вода. Затова винаги развъртайте капачката бавно и позволете на парата да излезе, преди да отворите капачката изцяло.

Охладителната течност е сред компонентите, които винаги трябва да бъдат държани под око. Затова – веднъж месечно поглеждайте под капака.

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #4
    коко ( преди 4 години )
    Толкоз локуми и глупости заради едно ниво. Просто трябва да има и периодично да се сменя. Задължително след доливане с вода.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    като си купиш тестер за антифриза рефрактометървземаш една капка и гледаш покзателите
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    При електрическите как се проверява
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    в дилърствата наливат директно концентрат в охладителната система все едно живеем на северния полюс после защо двигателя прегрявал смисъла на охладителната течност е да вдигне температурата на кипене на дейонизираната вода както и да смъкне температурата на замръзване за нашия регион повече от - 25 е безмисленно презестраховане
fallback
Последни