fallback

Шефовете на Peugeot и Fiat-Chrysler одобриха плана за сливане

Новата мегакомпания ще е втора по големина в Европа и четвърта в света

Бордът на директорите на Fiat Chrysler Automobiles одобри плана за сливане с групата PSA. Същото стори и Управителния съвет на френския производител, в който влизат марките Peugeot, Citroen, DS, Opel и Vauxhall, съобщава агенция Reuters. Очаква се по-късно днес двата концерна да излязат и с официални съобщения за споразумението.

Сделката ще прекрои глобалната автомобилна индустрия, тъй като ще създаде втория по големина автомобилен производител след Volkswagen Group и четвърти в света след Toyota и Renault-Nissan-Mitsubishi. Сливането на италиано-американския концерн и на френската група ще създаде компания с текуща пазарна стойност от 47 млрд. долара. На толкова в момента се оценява японската Honda Motor.

Президентът на FCA Джон Елкан ще бъде председател на Борда на директорите на новата компания, а изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес ще заеме същата длъжност и в новото обединение. Френската група ще има 6 места в управата, а италиано-американската ще е с 5. Като част от сделката PSA ще се откаже от своя дял от 46% в доставчика на резервни части и оборудване Faurecia, а FCA ще изплати на акционерите си 5,5 млрд. евро като специален дивидент.

Сливането идва в момент, в който европейските производители се борят за постигане на по-ниски нива на вредни емисии CO2. Към момента FCA е заплашен от глоба от 700 млн. евро, тъй като не може да покрие новите стандарти, защото не продава достатъно електрически и хибридни автомобили. Концернът вече се съгласи да плати милиони евро на Tesla за обединяване на кредитите за емисии и така да избегне санкциите.

Споразумението с френската група ще даде достъп на FCA до модулната платформа CMP, която позволява и изграждане на електромобили. В същото време с помощта на новия си партньор PSA ще получи възможност за излизане на американския пазар, както и засилване на позициите в Латинска Америка . Единственият проблем е, че 12% от акциите на френския консорциум са китайска собственост, а търговската война между Пекин и Вашингтон все още не е приключила.

Снимки: Automotive News

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Продажбите в САЩ на Джип и РАМ са мечта за всеки автомобилен производител, особено на фона на стагнацията на пазара на автомобили последните месеци там. А що се отнася до приходите за последната година - с около 40 базисни точки повече. Това няма как да се скрие. Що се отнася за пренасянето на продажби от единия джоб в другия на тримесечна база - не виждам какъв е проблемът. Не се лъже за продадените автомобили, лъже се кога са продадени. На края на годината си с продадени автомобили. Пракитка..
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Не виждам как положението отива на зле. Растящи маржове при цикличен спад на продажби заради спиране на стари модели и очакване на нови. Коя компания исторически го е постигала това?! Абсолотно заключване на сотйност в лицето на Мазерати, Алфа, Комау и Тексид. Пример, Ферари доскоро бе част от Фиат-Крайслер и само този spin-off отключи милиарди в пазарна капитализация. Това е математика за 5-ти клас!
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Ей големи специалисти в тая държава. Хората му казват, че се сливат 50-50, той - не можело. Иначе патки пасе, експертно.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересно е тогава кой плаща дълга и дивидентите?
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами не знам какво гледаш, аз гледам официалното прес съобщение, описващо сделката. Има го на сайтовете и на двете компании. Фиат Крайслер имат страхотен balance sheet и прекрасна скорост на погасяване на дълга си. Друго не ме интересува.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако сделката е 50:50 защо Пежо ще имат 6 члена в управителния съвет, а Фиат само 5. Пежо е по-стабилната компания в момента, двигателите им бяха първите на пазара, които покриват всички възможни еконорми, а Фиат-Крайслер не могат да покрият даже либералното еко законодателство на САЩ. Щом Пежо направиха от Опел кола, вероятно ще успеят и от Фиат да направят. Пък Ситроен и Мазерати не за пръв път ще са в една компания.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Номер 3, нищо не си разбрал. Става въпрос за сливане 50:50. Фиат-Крайслер е доста печеливша компания. Плащат и добър дивидент. Възползвам се ежегодно от това ;). Така ще спестят към 3-4 милиарда долара и ще разширят пазарите си. Не забравяй, че част от Фиат Крайслер са Comau - италински производител на индустриални роботи и Teksid - производител на сплави. Няма да коментирам портфолиото на компанията и потенциала в него.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Холдинга Ексор има три компании Ферари, Ивеко и ФКА, продават ФКА на Пежо, и си запазват печелившите Ивеко и Ферари, това е далаверата.
  • #2
    пена ( преди 5 години )
    "тъй като ще създаде втория по големина автомобилен производител след Volkswagen Group и четвърти в света след Toyota и Renault-Nissan-Mitsubishi" - Ко рече?
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Това включва ли ферари?
fallback
Последни