Изобретен през 1885, автомобилът дълго след това си остава просто една самоходна каруца - без кой знае колко сложни технологии и дори без елементарни удобства като отопление. Нужни са още стотици изобретения, за да придобият колите ни вида, с който сме свикнали. В третата част на нашата поредица ще ви разкажем за раждането на неща като въздушните възглавници, прекъсващите чистачки, адаптивното окачване и автоматика с двоен съединител.
Най-важните автомобилни изобретения (ГАЛЕРИЯ):
Автомобилната навигация: Honda (1981)
Днес дотолкова сме свикнали с тази технология, че сме се отучили как се разчитат карти. Но първите автомобилни навигации нямат нищо общо с днешните спретнати екранчета. Изобретената от Honda и Stanley система Electro Gyrocator се появява още преди първите GPS сателити. Тя ползва ацетатни листове с картата на Токио, които се монтират ръчно върху екрана и подвижна точка показва локацията ви, ползвайки инерционна навигация като в старите изтребители. Системата е достатъчно точна, но пък шокиращо скъпа.
Едва през 1986 Toyota монтира първата GPS навигация в своя модел Soarer, предназначен за японския пазар.
Днес дотолкова сме свикнали с тази технология, че сме се отучили как се разчитат карти. Но първите автомобилни навигации нямат нищо общо с днешните спретнати екранчета. Изобретената от Honda и Stanley система Electro Gyrocator се появява още преди първите GPS сателити. Тя ползва ацетатни листове с картата на Токио, които се монтират ръчно върху екрана и подвижна точка показва локацията ви, ползвайки инерционна навигация като в старите изтребители. Системата е достатъчно точна, но пък шокиращо скъпа.
Едва през 1986 Toyota монтира първата GPS навигация в своя модел Soarer, предназначен за японския пазар.