fallback

Audi Pikes Peak quattro - бащата на Q7

Прототипът бе показан само две години преди появата на серийния всъдеход

В далечната 2003 г., по време на международното автомобилно изложение в Детройт, Audi предизвика истинско вълнение с нов концептуален автомобил. Причината бе, че изглеждаше почти сериен и не приличаше на нито един модел, произвеждан дотогава от автомобилния гигант от Инголщат. Става дума за прототипа Pikes Peak quattro - предвестникът на първия всъдеход на марката с индекса Q7, който се качи на конвейера през 2005 г. Преди появата на стилния Q8 миналата година, Q7 бе най-големият представител на SUV линията, включваща Q2 (2016), Q3 (2011) и Q5 (2008).

Pikes Peak quattro се появи като почит към рекордите, поставени през 80-те години в САЩ от легендарните Audi quattro и Sport quattro при изкачването на върха Пайкс Пийк в щата Колорадо. Всъщност, това е отразено и в името на концептуалния автомобил.

Моделът е разработен и създаден само за пет месеца от момента, в който авторите на проекта правят първите си скици. Ускоряването на процеса е постигнато чрез използването на различни компоненти и възли от производствени модели на концерна Volkswagen. Например, шасито е взето от Tuareg, а от него (и от Audi A8) - и въздушното окачване. То позволи позицията на тялото спрямо пътя да се регулира на четири степени. В най-ниската клирънсът е 180 мм, а в най-високата - 280 мм.

Каросерията на концепта е направена от въглеродни влакна, за да се намали масата на доста големия автомобил и в същото време да се подобри стабилността и маневреността. В модела също така са монтирани няколко сензора и камери, които помагат да се контролира положението на колата на пътя. По-специално, електрониката следеше лентата на движение.

Под капака е монтиран бензинов 4,2-литров V8 с двойно турбо, който развива 500 коня и 630 Нм максимален въртящ момент - същият двигател, инсталиран преди това в Audi RS 6 quattro. С него Pikes Peak подели и фирмената система за задвижване на всички колела, както и класическата 6-степенна автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор.

Всичко това позволява на концептуалния автомобил да ускори от място до 100 км/ч за 5 сек, а максималната скорост е ограничена по електронен път до 250 км/ч. Сред другите характеристики на автомобила са дистанционно отваряне на багажника с електрическо задвижване и по два 9-инчови мултимедийни монитори за пътниците от втория и третия ред седалки.

Снимки: Audi

Още снимки - в галерията

fallback
  • #1
    . ( преди 5 години )
    Това ако е "всъдеход" както се казва в статията, за ще съм трамвайна мотриса!
fallback
Последни