IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейският съд осъди България за неспазване на екологичните норми

Засега глоби няма, а най-големи са нарушенията на Франция

Европейският съд осъди България за неспазване на екологичните норми

Три държави от ЕС, сред които е България, са осъдени за превишаване на нивата на азотен диоксид, става ясно от решение на Европейския съд. Другите две страни са Франция и Полша. Засега трите държави няма да плащат глоби, като са им дадени срокове за решаване на проблема с вредните емисии.

В изявлението си Европейският съд отправя най-сериозни критики към Франция, която "систематично и упорито" нарушава границите на замърсяване от 2010 г. насам. В изявлението на съдебната институция се казва, че страната е надвишила нивата на азотен диоксид, които са причинени най-вече от изгорелите газове от дизелови двигатели, в дванадесет зони.

Решението е най-новото от поредица от съдебни действия на Европейската комисия срещу държави-членки, които не спазват стандартите за качеството на въздуха. Пред съдебни искове са изправени още Германия, Унгария, Италия, Румъния и Великобритания.

Според Йенс Мюлер, експерт във Федерацията по транспорт и околна среда, заключението на Европейския съд е причина френското правителство да започне работа по разрешаване на проблема. 

Предполага се, че част от мерките, които ще бъдат предприети от френските власти, са създаването на градски зони, в които да се допускат само определен тип автомобили, развиването на програми за споделено пътуване, както и засилване на контрола върху превозните средства. В съобщение на правителството се посочва също, че трябва да бъдат редуцирани и емисиите от плавателните съдове покрай големите пристанища в страната.

Движението на автомобили с двигател с вътрешно горене на територията на Франция също се очаква да бъде забранено. По-рано тази година министърът на транспорта на страната Елизабет Борн съобщи, че мярката, част от закона за мобилността, трябва да бъде факт до 2040 г.

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    така е радвайте се на живота докато не сте си взели волво или казано на разбираем език купувайте 6 8 10 12 цилиндъра и не мислете за това което ще се случва след 20 или 30 години
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    точно така, направо ще забравим, че е имало ДВГ... и че плебеите сме можели да се придвижваме свободно на каквито разстояния си искаме - да живее прекрасния нов свят на споделени пластмаси и автономни електрички (но пък с възможност да ти я изключат дистанционно, ако не слушкаш) Въглеводородните ресурси са близо до изчерпване и тяхната достъпност ще бъде все по-ограничена за масите - а вие тук си вярвайте, че това се прави заради природата...
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Информацията ми е надеждна!Още преди 2 години в този сайт и на много други места написах че този план е приет и подписан от почти всички развити страни членки на ООН. Рано или късно пълната забрана на коли с ДВГ ще стане факт. Не само че няма да може да си ги купите и да ги регистрирате, но и на фирмите ще им е забранено да ги произвеждат!Ясно може да видите че някой страни вече ударно започват да прилагат плана и да въвеждат забрани и ограничения. Тази тенденция ще се ускори скоро.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Инфромацията ми е на ( преди 5 години )
    Аз вече повече от 2 години ви казвам съвета на ООН е приел план за пълна забрана на ДВГ а вие постояно ми слагахте минуси. И сега оппаа, изненада - вече държавите една по една започват да си признават открито че са подписали плана и започват постепенно да го прилагат. Лидерите за сега са скандинавските страни. Не случайно Норвегия е страната със най много коли на ток.България все още е много далеч от тези неща, но постепенно ще ни принудят и нас чрез глоби и санкции. (Ние също сме подписали).
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Ta така с чистя дизел...И контрол да има, и в изправност да е колата (знаем си реалността, но все пак) през 80% от времето повечето дизели бълват десетки пъти над нормите.Вижте навън в по-големите градове - хубаво, топло време и черен смог, буквално черен... Следобед се вдига за малко и се прояснява, но черното си стои...Харесва ли ви?
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Ако ГТП бяха както т ( преди 5 години )
    Тук щяха да спрът 1/3 автопарка ни веднага. Ако свети ESP, ABS, Airbag, Engine check, спирачки, ако има ръжди по основната конструкция, течове, хлопащо окачване, изпуснали амортисьори, счупени пружини, рязана/права генерация, фарове залсепяващи ниско прелитащи самолети, всякакви "шарени" пушеци. Все неща за които в сегашния закон могат да те спрът от движение. А има какво да се добави като например зимни гуми през август/летни през декември.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с коня ( преди 5 години )
    Цената се качва, само казвам ...
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами да спрат да горят битовите отпадъци по тецовете- то даже и от Италия им горим ***.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Траян ( преди 5 години )
    Това трябваше да стане много,много отдавна...
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    до тинтири-то: Като *** катализатори и дпф и не ни пука колко диря от пушек оставя колата са кретении. Ама после като видим смога над някои градове се оказва че май не са толкова.