fallback

Tesla излезе на печалба за изненада на инвеститорите

Model Y и пълният автопилот идват още догодина, обеща Илон Мъск

Tesla изненада инвеститорите, като отчете 143 млн. долара печалба за третото тримесечие на годината, съобщава The Financial Times. В предишните две четвърти компанията бе загубила над 1.1 милиарда долара. Новината успокои акционерите и повиши ценните книжа на компанията с цели 20 на сто, до 308 долара на акция.

Новият кросоувър Model Y ще се появи на пазара до няколко месеца и ще надмине по продажби Model S, Model X и Model 3, взети заедно, прогнозира Илон Мъск

Общите приходи на производителя на електромобили са 6.3 милиарда долара - малко под прогнозираните 6.5 милиарда, и с почти половин милиард по-малко от същия период на миналата година. Положителният финансов резултат се дължи най-вече на намалените разходи, които преди това бяха доста раздути покрай пазарния дебют на Model 3. Сега Tesla уверява, че разработването на бъдещия й нов кросоувър - Model Y - също се движи по-бързо от очакваното и колата ще се появи още догодина. Илон Мъск вече заяви, че очаква Model Y да надмине по продажби всички останали - S, X и 3 - взети заедно.

"Оперативните ни разходи са на най-ниското си ниво, откакто започна производството на Model 3", се казва в официалното изявление на Tesla. Компанията подчертава, че е успяла да завърши новата си "Гигафабрика" в Шанхай само за 10 месеца и на цена, с 65% по-ниска от стойността на американската производствена база. Сега предстои построяването на трети завод в Европа. Догодина ще стартира и производството на първия влекач на компанията, Tesla Semi, макар и първоначално в "малки серии".

Още през 2020 Tesla ще предложи автопилот, който не се нуждае от човешки надзор, обещава Мъск

През третото тримесечие Tesla продаде 97 000 автомобила - нов рекорд, макар и под заложената цел от 100 000 бройки. Компанията е прогнозирала, че до края на годината ще пласира между 360 000 и 400 000 коли, и настоява, че ще се справи, макар засега да изостава от графика.

Мъск коментира също, че очаква до края на тази година да може да предложи на пазара пълен автопилот, макар и в ограничени бройки. На този етап системата все още ще се нуждае от човек, който да следи и да е готов да се намеси в управлението при нужда. Напълно автономният пилот ще дойде през 2020 година, увери Мъск.

 

fallback
  • #8
    TSLA ( преди 5 години )
    Колегата отдолу: минусите са ти не защото това не е истина, а защото новината не им харесва. Прогресът, обаче, е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не - не може да бъде спрян. Провратната точка в развитието на тази компания изглежда е догодина. Оттам нататък единственото нещо, което може да я спре, е пряко попадение на метеорит. Но само при условие, че мисията на SpaceX до Марс все още не е стартирала. Случи ли се това, обаче, и размножат ли се Елън Мъсковчета из Космоса, тогава вече.....
  • #7
    Шанхаец ( преди 5 години )
    Направо ми се плаче за не-китайските авто производители.В Китай цената на батериите е с цели 65% по-ниска. Останалите компоненти също биха излезнали по-евтино там. Като цяло китайски електромобил със сходни параметри би бил два пъти по-евтин от аналогичен американски или европейски такъв. Когато навлезем в ерата на евтините масови електромобили, заместващи обикновените VW-та, опели, тойоти, рена и каквото там масово караме, тогава ще е и краят на европейското автомобилостроене.
  • #6
    345678 ( преди 5 години )
    Че то и миналата година имаха едно тримесечие с печалба и акциите пак бяха 320-340 долара (или нещо подобно). Демек нищо ново и сензационно не се случило. Счетоводителите могат да бъдат големи магьосници, когато се налага.
  • #5
    аз ( преди 5 години )
    Тинтириту скоро ще трябва да си слага примката, както са тръгнали нещата.. горкото ***, толкова много да се плюнчи срещу Тесла, а те напук на него да вземат да излязат на печалба. Не ги е срам! А от години форумният разбирач разправя, как всеки момент фалират. типичен люител и фен на ВАГ. Личи му откъдето и да го погледнеш. 100% кара ТДИ.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Хаха а имаше няколко кратуни в тоя форум дето се кълняха, че няма никога да излезне на печалба...Е, не остана друго за тях освен да пиинат повечко парцуца тая вечер и да си го изкарат на жената/децата за да се "уравновесят". Клети Андрешковци.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Значи са по-малко зависими от скъпите модели тяхната цел не е просто печалба а и масовост иначе щеше да влагат повече за подобряване на Х и S загубата като процент от приходите за тази година е много по-ниска от миналата а преди дни увеличиха леко сроковете за доставка и цените на Модел 3
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    ...........с почти половин милиард по-малко от същия период на миналата година
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Модел У така или иначе си беше планиран за догидина... а при падащите продажби на С и Х че на някои пазари даже и на 3 колко ти му е и тая грозотия да се продава по-добре :)
fallback
Последни