fallback

Как Стив Джобс караше без регистрационни номера?

Тайната на шефа на Apple бе разкрита, но вече никой не може да се възползва от нея

След смъртта си през 2011 основателят на Apple Стив Джобс се превърна в почти митологична фигура, и източник на всевъзможни легенди. Една от най-упоритите е тази за личния му автомобил: Джобс, гласи тя, никога не е слагал регистрационни номера на колата си и непрекъснато е карал в нарушение на закона.

След завръщането си в Apple, Стив Джобс никога не е поставял регистрационни номера на колата си

Колкото и да не ви се вярва, първата част е самата истина. След завръщането си в Apple през 1997 Джобс многократно е бил засичан с личния си автомобил без номера - нито отпред, нито отзад (впрочем през всичките тези години Стив остана верен на любимия си модел: сребрист Mercedes SL 55 AMG).

В интернет циркулират най-различни обяснения за това: че имал специално споразумение с полицията; че просто всеки път, когато го спрат, си плащал 250-те долара глоба; че искал по този начин да се предпази от фенове и папараци; че самите фенове постоянно му крадели номерата като сувенири; че той смятал калифорнийските номера за прекалено грозни...

Джобс (вдясно) по време на първия си престой в Apple. В късните си години предприемачът залагаше само на един автомобил: Mercedes SL 55 AMG

Истината е много по-проста: Джобс е карал без номера, защото е имал законовото право за това. По негово време щатът Калифорния позволяваше новите автомобили да се карат без регистрационни табели в първите шест месеца, ако случайно купувачът размисли и реши да ги върне. Шефът на Apple просто се възползвал от тази вратичка и на всеки шест месеца връщал старото си AMG и купувал ново.

Тази вратичка в закона, която пресата нарече на името на Джобс, обаче вече не съществува. През 2016 губернаторът на щата Джери Браун съкрати срока на 3 месеца, а от 1 януари тази година собствениците на нови коли са длъжни да ги карат поне с временни табели, ако по някаква причина искат да отложат постоянната регистрация.

HOV лента, запазена за автобуси и автомобили с над двама пътници

Причините вратичката да отпадне са очевидни: автомобили без номера могат почти безнаказано да вършат всякакви нарушения. В Калифорния особено популярно е незаконното ползване на т. нар. HOV lanes. На някои от магистралите в щата това е най-лявата лента за движение, запазена единствено за автомобили с повече от двама пътници. Мярката е замислена да окуражава хората да споделят пътуванията си и да не се возят сами, което би свалило и въглеродния отпечатък от пътуванията. Глобите за нарушаването й обаче се налагат най-вече на база записи от видеокамерите, което прави собствениците на коли без номера на практика безнаказани.

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Луд за теб, за други нормален. Не съм съгласен, че еднаквостта в обществото е признак за нормалност и обратното. Джобс спокойно може да бъде наречен визионер, тези хора не са като масата, те се отличават ярко.
  • #1
    .. ( преди 5 години )
    Истината е, че Джобс никога не е попадал в графата "нормален". Само си представете колегата до вас да ходи на работа бос, без обувки. Няма ли да го сметнете за луд? А защо Джобс да не е такъв тогава? И много други примери де... включително и паркирането на инвалидното място както е на снимката...
fallback
Последни