След смъртта си през 2011 основателят на Apple Стив Джобс се превърна в почти митологична фигура, и източник на всевъзможни легенди. Една от най-упоритите е тази за личния му автомобил: Джобс, гласи тя, никога не е слагал регистрационни номера на колата си и непрекъснато е карал в нарушение на закона.
След завръщането си в Apple, Стив Джобс никога не е поставял регистрационни номера на колата си
Колкото и да не ви се вярва, първата част е самата истина. След завръщането си в Apple през 1997 Джобс многократно е бил засичан с личния си автомобил без номера - нито отпред, нито отзад (впрочем през всичките тези години Стив остана верен на любимия си модел: сребрист Mercedes SL 55 AMG).
В интернет циркулират най-различни обяснения за това: че имал специално споразумение с полицията; че просто всеки път, когато го спрат, си плащал 250-те долара глоба; че искал по този начин да се предпази от фенове и папараци; че самите фенове постоянно му крадели номерата като сувенири; че той смятал калифорнийските номера за прекалено грозни...
Джобс (вдясно) по време на първия си престой в Apple. В късните си години предприемачът залагаше само на един автомобил: Mercedes SL 55 AMG
Истината е много по-проста: Джобс е карал без номера, защото е имал законовото право за това. По негово време щатът Калифорния позволяваше новите автомобили да се карат без регистрационни табели в първите шест месеца, ако случайно купувачът размисли и реши да ги върне. Шефът на Apple просто се възползвал от тази вратичка и на всеки шест месеца връщал старото си AMG и купувал ново.
Тази вратичка в закона, която пресата нарече на името на Джобс, обаче вече не съществува. През 2016 губернаторът на щата Джери Браун съкрати срока на 3 месеца, а от 1 януари тази година собствениците на нови коли са длъжни да ги карат поне с временни табели, ако по някаква причина искат да отложат постоянната регистрация.
HOV лента, запазена за автобуси и автомобили с над двама пътници
Причините вратичката да отпадне са очевидни: автомобили без номера могат почти безнаказано да вършат всякакви нарушения. В Калифорния особено популярно е незаконното ползване на т. нар. HOV lanes. На някои от магистралите в щата това е най-лявата лента за движение, запазена единствено за автомобили с повече от двама пътници. Мярката е замислена да окуражава хората да споделят пътуванията си и да не се возят сами, което би свалило и въглеродния отпечатък от пътуванията. Глобите за нарушаването й обаче се налагат най-вече на база записи от видеокамерите, което прави собствениците на коли без номера на практика безнаказани.