Audi продължава да разширява гамата си от плъг-ин хибриди. Последният представен модел е A6 55 TFSI e quattro. Той е със системна мощност 367 к.с. от двулитров бензинов мотор и електромотор.
Четирицилиндровият бензинов двигател е с мощност 252 к.с., а електромоторът – със 105 кВт пикова мощност. Електромоторът е вграден в седемстепенната кутия с два съединителя. Още при 1250 оборота в минута системата достига максималния въртящ момент от 500 нютонметра.
Акумулаторът е монтиран в задната част на автомобила и е с капацитет 14,1 кВт/ч. Пробегът на електричество е до 53 километра. Това в повечето случаи е достатъчно за дневния пробег. В Германия автомобилът се облага с данък в половин размер.
Ускорението на A6 TFSI e 55 quattro до 100 е за 5,6 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Чисто електрически може да се шофира до 135 км/ч. Моделът е и единственият сред конкурентите си, който притежава система за двойно предаване.
Шофьорът може да избира между режими EV за чисто електрическо придвижване, Hybrid за ефективна комбинация на двата мотора и Hold за запазване на наличната електрическа енергия.
В хибриден режим стратегията за предвиждащо управление гарантира максимална ефективност и възможно най-висок дял електрически пробег. Тя командва силовото предаване така, че последната отсечка преди целта да бъде премината чисто електрически, а акумулаторът да бъде зареден предварително. За целта се използват данни от навигацията, онлайн данни за трафика и съхранени данни за стила на шофиране.
С предлагания с автомобила кабел тип 3 плъг-ин хибридното А6 може да бъде зареждано с до 7,4 кВт. Пълният заряд на акумулатора се постига за два часа и половина.
Моделът ще се предлага серийно с пакет S-line, черен външен пакет, черни капаци на огледалата и затъмнени стъкла. Екстрите включват матричните LED-светлини, спортните седалки, климатроникът с четири зони, виртуалният кокпит и други. Плъг-ин седанът може да бъде поръчван на цени от 68 850 евро.
Снимки: Audi