fallback

Германия се отказа от въвеждане на ограничения по магистралите

Бундестагът отхвърли законопроекта за лимит от 130 км/ч на всички аутобани

Германският Бундестаг отхвърли законопроект, внесен от партията на Зелените, който предвижда въвеждане на ограничение на скоростта от 130 км/ч на всички магистрали в страната.

Аутобаните в Германия са с дължина от 13 009 км, като на някои от тях има лимит за скорост, но на други няма. Предложението на "зелените" предизвика огромни спорове, защото липсата на ограничение по аутобаните се счита за доказателство за превъзходството на немската автомобилна индустрия. 

Депутатите от партията на Зелените определят това като "безумие", но не успяха да се преборят за промяна. Те са категорични, че отсъствието на ограничение подтиква шофьорите да предприемат необмислени действия, което води до тежки пътно-транспортни произшествия с много жертви.

От Министерството на транспорта на Германия обаче обявиха, че въвеждането на еднакъв лимит на скоростта по магистралите противоречи на здравия разум. В момента лимитът от 130 км/ч важи за около 1/3 от аутобаните в страната, като не се броят временните ограничения на някои отсечки заради ремонти на настилката или лошо време.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Странно е да определяме акта за повредена гума и окачване, в дупка на пътя, като "безумие". Все пак следвайки здравата катаджийска логика - точно скоростта не е съобразена, как иначе ако караш с "нула" километра в час, което си е отлично съобразена скорост, ще се случи някакъв инцидент? Терминът "несъобразена скорост" е само за преходният период, след който би следвало да има ясни критерии. Несъобразена скорост може да се прилага само ако предварително се знае точно какво препядствие предстои.
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Блрагодаря 7, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Freeway_speed_limits_europe.pngбалтииските републики и скандинавието не са изненда и ми се въртеше че може би там не е 130. поради по суровия клиамт през по -голямата част от годината. Но Испаниа и Португалия определено са.
  • #11
    none ( преди 5 години )
    Както се шегува познат германец: "Не е високата скорост причина за катастрофи, а невъзможността да спреш до 0."
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Те си позволяват подобна скорост, защото имат пътища, коли и култура за това. Съчетано с купища камери и всичко е точно. Тук нямаме нито едно от изброените неща и все пак мрънкаме че 140 е малко ограничение. Говорил съм си немец, живеещ в Англия и той ми каза, че на англичаните и тяхното 110 им е много. Имат автопарка но нямат културата - там масово не спазват дистанция и засичат при престрояване и околовръстната магистрала на Лондон е станала известна като най-големия паркинг в света.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересно в Германия, без ограничения на аутобаните, дали загиват толкова хора, колкото в 12 пъти по-малка по население България.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Всъщност КАТ-аджиите не бъркат - за да се стигне до катастрофа някой не се е съобразил с изборените от теб неща. Просто е некоректно така да бъде записано. Отделно до скоро ако викнеш КАТ защото си си потрошил колата в дупка получаваш акт. Но май поне това безумие отпадна.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Ама тези германци не ги разбират работите! Всички знаем, че високата скорост е основния проблем за катастрофите! Не са разбитите пътища с ями, не е вълнообразния нагънат асфалт, не е евтината смеска която се ползва за него, не е липсата на светлина и маркировка.Ако не вярвате, питайте специалистите от КАТ, те ще ви обясният за "несъобразената скорост". Да, за същите тези говоря, които се крият по храстите и на които целата им е да ви изклатят с глоби и рекет, а не да са полезни за обществото.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    До 4 - Поправи ме ако греша, твърдо 120 има само в Белгия и Швейцария.Холания - ми се губи малко, но ми се въри че е 130. Дори и така да е, 3 или дори 5 от всички в Европа е малко пресилено да е "повечето". И каква е тая драма да има ограничние? Винаги ще има самозабравили се или на които хормоните са им в повече .. Когато липсва толерантност и куптура на пътя дори и 80 ще е много и няма да се промени нищоВ Франция, Макрон като въведе 80 - не им се е подобрила статистиката.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Ограничението по магистралата е като свободата за немеца. Който му го вземе е политически труп. Отделно, че магистралите им са едни от най сигурните. Извадиха статистиката, според която се оказа, че 90% от катстрофите стават на огрничените участъци или на обикновнните пътища, където е 100. А неразумните действия могат да се видят навсякъде, където има някой неориентиран в трафика и не поглеждащ в огледалата си, защото колкото и торлрантност да има, рано или късно изнервя всички.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Забележете как, когато има ограничения, дори в Германия са 130. Въобще в Европа само ние и Полша сме на 140. Повечето са на 120. Това сигурно е защото имаме по-добри пътища, коли, контрол и култура на пътя.
fallback
Последни