fallback

В какво може да се превърне Chevrolet Corvette

Един от 25-те най-велики дизайнери на ХХ век създава уникалния Buehrig Carriage-Roof Coupe

Навремето Гордън Бюриг е главен дизайнер на концерна Auburn-Cord-Duesenberg, а също така успява да поработи върху някои модели на Packard, General Motors и Stutz. На 25 години той става главен дизайнер на Duesenberg, за която разработва Model J. През 1934 г. създава великолепния 851 Boatstail Speedster за Auburn. Освен това е автор на прочутия модел Cord 810/812, който му носи място сред 25-те номинирани за приза Автомобилен дизайнер на 20-ти век.

След фалита на групата компании Бюриг се захваща с индустриален дизайн, но решава да се върне към автомобилите към края на 70-те години. По това време в САЩ е на мода неокласицизмът. През 1970 г., с  подкрепата на прочутия автомобилен колекционер от Детройт Ричард Кун, Гордън създава необикновеното купе Buehrig Carriage-Roof Coupe, прочуто още като Buehrig Motor Car.

Външно автомобилът доста прилича на класическия Cord 810/812, но коригиран за времето на появата му. Моделът получава дълъг капак с характерна плоска предна част, отделни крила с вградени в тях правоъгълни фарове, класически брони, джанти със спици и частично отварящ се покрив.

Buehrig Carriage-Roof Coupe е създаден на базата на Chevrolet Corvette C3 с 5,7-литров двигател Chevrolet V8 350 с мощност от 195 конски сили и 3-степенна автоматична трансмисия. Той лесно може да бъде разпознат, само като погледнете по-отблизо вратите на купето. Самото тяло е направено изцяло от фибростъкло.

Интериорът също е почти изцяло заимстван от Corvet Chevrolet, но с добавка от естествена кожа и различни вложки от дърво. Подобно на оригиналния Corvette C3, централните секции на покрива над главите на водача и пътника могат да се свалят.

Предвид голямото количество ръчна работа, Бюриг пуска автомобила за продажба на цена от 130 000 долара. Първоначално е планирано да се направи малка партида от 50 бройки, но високата цена и крахът на американската икономика от онова време позволяват да бъдат направени само три екземпляра от Buehrig Carriage-Roof Coupe между 1979 и 1982 г.

Два от тях остават собственост на Кун, който почина през юни 2019 г., а третият е продаден и се озовава в музея Auburn-Cord-Duesenberg (синият екземпляр в галерията). Впоследствие един от автомобилите (бежово-оранжевият) бе пуснат за продажба на търг на Mecum с прогнозна цена от 45 000-60 000 долара.

Още снимки - в галерията по-горе

fallback
fallback
Последни