Alfa Romeo Giulia – три думи, които незабавно предизвикват силни емоции у всеки любител на автомобилите. Класически изчистен, но елегантен италиански дизайн, високи обороти, Bertone – това са характеристиките на моделите на Alfa Romeo от 50-те години. И за мнозина те са синоним на автомобилната мечта.
Повечето от тези модели вече трудно могат да бъдат намерени на разумна цена. Но ако прескочим с едно десетилетие напред, ще открием автомобил, наречен Giulia, който притежава невероятна аура, състезателна история, както и визуална скромност, които го правят един от най-запомнящите се, но в същото време и достъпни италиански класики на пазара.
Giulia е създадена през 1963-а като модел с наименование 105/115 и се произвежда до 1977 г. Независимо от версията – Sprint, Junior, Veloce, GTA – основната форма на каросерията е една за всички и е дело на Джорджето Джуджаро за Bertone. Скромен, не претрупан, визуално елементарен – тези черти направиха автомобила желан от колекционерите, макар и по-късно от неговите предшественици. Стилът е чист, балансиран и притежава типичния рали-почерк на 70-те, който ще ви накара да мислите че всяко шосе е Кол де Турини.
Стилът е важен за Alfa Romeo, но не е всичко. През 1963-а пазарът е доминиран от британски модели като MGB и Triumph TR4 – два модела с надеждни двигатели, но без механичен финес. Техните четирицилиндрови машини с долно разположен разпределителен вал и повдигащи пръти не създаваха проблеми на собствениците си, но и не желаеха да развъртат обороти.
Alfa Romeo Giulia притежаваше алуминиев четирицилиндров двигател с два разпределителни вала, който с лекота развърташе до 6500 оборота в минута и предлагаше над 150 к.с. с правилния реглаж. И независимо от това, което казват хората, Giulia бе надеждна и лесна за обслужване. Накратко, тя притежаваше всички предпоставки за „базов“ класически модел, който си заслужава всеки цент.
Снимки: Alfa Romeo