IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Италианката, която разтуптява мъжките сърца

Alfa Romeo Giulia GT Bertone е вечна и все още достъпна класика на четири колела

Италианката, която разтуптява мъжките сърца

Alfa Romeo Giulia – три думи, които незабавно предизвикват силни емоции у всеки любител на автомобилите. Класически изчистен, но елегантен италиански дизайн, високи обороти, Bertone – това са характеристиките на моделите на Alfa Romeo от 50-те години. И за мнозина те са синоним на автомобилната мечта.

Повечето от тези модели вече трудно могат да бъдат намерени на разумна цена. Но ако прескочим с едно десетилетие напред, ще открием автомобил, наречен Giulia, който притежава невероятна аура, състезателна история, както и визуална скромност, които го правят един от най-запомнящите се, но в същото време и достъпни италиански класики на пазара.

Alfa

Giulia е създадена през 1963-а като модел с наименование 105/115 и се произвежда до 1977 г. Независимо от версията – Sprint, Junior, Veloce, GTA – основната форма на каросерията е една за всички и е дело на Джорджето Джуджаро за Bertone. Скромен, не претрупан, визуално елементарен – тези черти направиха автомобила желан от колекционерите, макар и по-късно от неговите предшественици. Стилът е чист, балансиран и притежава типичния рали-почерк на 70-те, който ще ви накара да мислите че всяко шосе е Кол де Турини.

Alfa

Стилът е важен за Alfa Romeo, но не е всичко. През 1963-а пазарът е доминиран от британски модели като MGB и Triumph TR4 – два модела с надеждни двигатели, но без механичен финес. Техните четирицилиндрови машини с долно разположен разпределителен вал и повдигащи пръти не създаваха проблеми на собствениците си, но и не желаеха да развъртат обороти.

Alfa

Alfa Romeo Giulia притежаваше алуминиев четирицилиндров двигател с два разпределителни вала, който с лекота развърташе до 6500 оборота в минута и предлагаше над 150 к.с. с правилния реглаж. И независимо от това, което казват хората, Giulia бе надеждна и лесна за обслужване. Накратко, тя притежаваше всички предпоставки за „базов“ класически модел, който си заслужава всеки цент.

Снимки: Alfa Romeo

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не ти напомня на жигула, ами жигулата е одрала кожата на тея коли от тая епоха.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До колегата с хромираните рингове,просто периода в,който се появява всички коли са повлияни много или малко от американският"разкош" хрома и всички в този период го ползват много или малко. А, Жигулата все пак е с италиански корени от същият период. Що се отнася до този модел на Алфа то той е култов,и нека не забравяме,че с подобно загинаха великите Гунди и Котков,но в случая колата няма вина.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Красавица
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    не мога да спра чувството че ми напомня на жигула отпред с тия фарове с хромирани рингове (белите). Иначе стилна и красива за времето си.
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Krom ( преди 1 месец )
    Вечна класика! Класически красив автомобил.
  • #1
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Любопитен ( преди 1 месец )
    Това е една от най-красивите коли на 60те.