fallback

Експерти: Кросоувърите са бичът на епохата

Заради тях ежедневното потребление на гориво се е увеличило с 3,3 млн. барела за 9 години

Международната агенция по енергетика (IEA) публикува резултатите от собственото си проучване, което изследва влиянието на кросоувърите и всъдеходите върху околната среда. В него се посочва, че през последното десетилетие делът им на световния пазар се е удвоил. Общо в света има около 200 милиона кросоувъра и всъдеходи, като в момента два от три новозакупени автомобила са точно такива.

Тенденцията е такава, посочва IEA, че постепенно клиентите все повече предпочитат големи, тежки и скъпи кросоувъри. Което се дължи на факта, че на пазара има все повече такива модели. Това от своя страна означава, че тенденцията се насочва към автомобили с висок разход на гориво. Клиентите, които преминават от обикновени коли към кросоувъри, стимулират увеличаване нивото на изхвърляните в атмосферата вредни емисии.

Експертите твърдят, че кросоувърите имат всички шансове да се превърнат в препъни камък в борбата срещу вредните емисии, дори на фона на увеличаващата се продажба на електрически автомобили. Според агенцията, кросоувърите са виновни за ежедневното увеличение потреблението на гориво с 3,3 милиона барела от 2010 г. до 2018 г. В същото време разходът на гориво при другите автомобили намалява, макар и бавно. Ако търсенето на кросоувъри продължи, до 2040 г. те ще добавят средно до 2 млн. барела гориво на ден. Това лесно ще затрие положителния резултат от използването на 150 млн. електрически автомобили.

Компаниите, които смятат да произвеждат електрически автомобили, са пред избор: да правят кросоувъри на ток или компактни модели на ток. И най-често избират първите, защото обикновено хората, които могат да си позволят електрическа кола, предпочитат просторен автомобил, тоест кросоувър. В същото време експертите посочват, че кросоувърите и без това тежат много, а батериите добавят още тегло. Освен това от IEA отбелязват, че токът не идва от въздуха. Колкото по-голямо е търсенето му, толкова по-трудно ще бъде преминаването към чиста енергия.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Всичко това е много условно. Защото се оказва, че за малолитражките с турбо, разходът хич не е малък. И започнаха да вдигат кубатурата. Да пържиш някоя фиеста с 130-140 с 1.2 двигателче, не мисля, че е икономично. Та това увеличение на потреблението на петрол не е ясно къде отива.
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    не, не съм голфаджия, просто това е най-популярната кола и има СУВ базиран на него за сравнение. Сега си представи 250 милиона регистрирани автомобила само в Европа да сложат по 1 литър на 100 км колко е... Разликата може да не е голяма, но сумарно става доста. И всъщност големия въпрос е, че нищо не печелиш, 1 на 1000 ще го изкара извън пътя, а пред теб винаги ще има нещо, което ти блокира видимостта
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Е, ако си голфаджия - рацер може да ги меняш и през месец. По-тежка е да, също и ги криви. Няма идеален случай. Казвам, че заклеймяването на СУВ като вид МПС поради 0.5-1л. гориво или чифт накладки е неправилно и разликите в цените за поддръжка не са космически.
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Означава, че ако преди 9 години са се ползвали 90 милиона барела (по спомен някъде там е световното потребление), сега се ползват 93.3 милиона барела и това е при масовия отказ от големи двигатели и всякакви еко-простотии.
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    да кажем, че имаш ФВ Тигуан, ако ти гори 6 Голфа, на който е базиран ще ти гори 5/100 а на градско тази разлика скача. Отбелязал си гумите и цените, е разликата е, че при по-високия и тежък СУВ ще ги сменяш по-често, а дефакто освен ако не теглиш редовно каравана нищо не печелиш освен малко по-дървена возия...
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    КАКВО ОЗНАЧАВА: ежедневното потребление на гориво се е увеличило с 3,3 млн. барела за 9 години?
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Смяна масло на раздатка в официален сервиз около 120 лв., мисля че беше.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Щото на комбито нямаш поддръжка. Е сега, ако говорим за Астра Ф, може и по тънкана да ти е. И със сигурност е достата по-лека. Основно по праговете и веждите. Сега сериозно. Имам СУВ, по-скоро САВ, считам, че само гумите са по-скъпи и то по-качествените. Те и на 16" не са много евтини. Разход извънградско не повече от 6л.Сега смених задни дискове 140 лв. двата, накладки 49 лв. Предните също бяха в този порядък. Останалото е като на нормален автомобил. Стига с тия мантри за СУВ
  • #6
    110 ( преди 5 години )
    Сетила се Мара, да се побара.
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    До анонимния "през едно" надолу: Комбито по нищо не отстъпва като пространство на кой да е Кросоувър, а незначително по-големия разход не е съвсем незначителен, защото освен гориво имаш и поддръжка.
fallback
Последни