Плъг-ин хибридите играят важна роля в стратегията за електрифициране на Audi. Марката продава автомобили във високия клас и много клиенти използват автомобилите си на дълги дистанции. И двете категории не се свързват естествено с електромобилите.
Затова през 2020 г. ще видим нови PHEV. Един от тях ще бъде Q7 60 TFSI, който ще се произвежда в Братислава и ще има системата на A8 60 TFSI е, но с по-голям акумулатор и по-мощен електромотор. По-малките модели А7 и Q5 ще притежават четирицилиндров двигател, докато Q7 и А8 – шестцилиндров. Разлики ще има и в трансмисията, като по-малките модели ще имат седемстепенна, а по-големите – осемстепенна предавателна кутия.
Системната мощност на Q7 60 TFSI и A8 60 TFSI е е 449 и 456 к.с., а максималният въртящ момент – 700 нютонметра. Системната мощност в A7 и Q5 е 367 к.с. и 500 нютонметра. Всички модели ще могат да изминават над 40 километра в изцяло електрически режим.
Макар Audi да говори само за четири моделни серии, можем да очакваме и други автомобили с плъг-ин хибридно задвижване. В Женева през пролетта бе обявен плъг-ин А6, който вероятно ще закъснее.
В А3 от новата генерация също ще има плъг-ин, вероятно използващ задвижването на Passat GTE с 1,4-литров мотор и 218 к.с. Пазарният му старт трябва да бъде през 2020 г.
За плъг-ин RS 4 в момента има само слухове. Моделите А5, Q3 и Q8, които се базират на съществуващи модели лесно могат да бъдат преобразени. В най-малкия сегмент, обаче, при А1 и Q2 едва ли ще видим плъг-ин хибрид. Там цената не си заслужава, а ограниченията в багажника ще бъдат сериозни. Моделите Q5, A7 и Q7 ще бъдат предлагани в две версии – комфортна и спортна с по-висока системна мощност. Комфортната ще бъде по-изгодна, тъй като ще бъде и с по-ниска мощност.
Всички посочени плъг-ин модели ще бъдат с двойно предаване, но тези с шестцилиндров двигател ще са с перманентно quattro, докато четирицилиндровите – с quattro ultra. При второто тяга към задния мост ще се предава само в зависимост от ситуацията и предвидливо.
При всички нови плъг-ин хибриди на Audi електромоторът е интегриран в предавателната кутия. Той ще може да поеме задвижването самостоятелно дори на магистрала. В различните режими на движение той се включва по-рано или по-късно. Максималната степен на рекуперация е 80 кВт. При натискане на спирачките се рекуперира с максималната мощност, а при отпускане на педала на газта – с до 0,1 джи или 25 кВт. В някои режими системата избира режим „свободен ход“ при който не се рекуперира, а двигателят е изключен. Системата може да планира и фазите на рекуперация в зависимост от избраната в навигацията отсечка, като идеята е да се достигне целта с максимално празен акумулатор.
Снимки: Audi