fallback

Нов закон е на път да унищожи хот-хечовете

Повечето модели от този клас не отговарят на екологичните изисквания

През миналата седмица правителството на Франция обнародва новите тарифи за екологични бонуси и данъци за 2020 г., които вероятно ще окажат радикално влияние върху местния автомобилен пазар, а по-късно и върху цялата индустрия. Казано по друг начин - те могат да унищожат сегмента на хот-хечовете в Европа.

Новите екологични стандарти включват на два етапа: първият влиза в сила от 1 януари 2020 г., а вторият - от 1 юни 2020 г., като значително затягат нивата на вредните емисии, отделяни от автомобилите по цикъла WLTP. Как обаче ще се отрази това на потребителите?

За да се купи малък спортен автомобил, ще трябва да се плати данък в размер на 12 500 евро. Това е максималната сума, която се определя от нивата на вредни емисии СО2 при количество от 173 гр на километър. Тези показатели са типични за хот-хечовете, но сумата е около 1/3 от тяхната цена. Засега в тази графа попадат Hyundai i30 N, Ford Focus ST, Renault Mégane R.S.Trophy и Honda Civic Type, които са най-масовите в този сегмент.

Новият екологичен закон, приет във Франция, вероятно ще бъде адаптиран и към други държави от ЕС, а това означава, че купувачите, търсещи весел спортен автомобил на приемлива цена, почти сигурно ще се откажат от тези модели.

Снимка: Ford

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Господа преписвачи, почнете да правите разлика между СО2 и вредни емисии.
  • #7
    Бай Гошо ( преди 5 години )
    Значи на 31.12.2019 мога да си купя и регистирам един хот хеч и на 01.01.2020 да го продам с 10 000 евро горница.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Еми явно го покриват новия закон щото по тази логика трябва да оскъпят с 12К евро Пасат, Супърб, 5та серия, Тигуан, Х3, Кодиак, 3008 и много други модели щото те ползват двигателите от хот хечовете и са доста по-тежки а тези изисквания са за всички коли не само за хечбеци
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    А те сигоурно от споменатите от теб хот хеч-ове не горят нищо и връщат бензина където са им го сложили и не ползват бензиностанции,а въздуха около себе си. Не са споменати,защото горят дори повече от споменатите в статията.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Е явно може и без хибриди да стане не са споменати хот-хечовете на ВАГ, Мерц, Пежо, БМВ и други марки а те не са хибриди
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Ползата от хибрида е никаква, освен явно скатаване на данъци. Едно копче / настрйка е да си работи като нормален ДВГ и си разнасяш +200кг (поне). Единици са познатите ми с хибрид, които да го ползват като такъв, а ги взеха заради данъчните преференции. Едно че разхода им няма общо с този по книжка, второ че или нямат или им писна само да размятат кабели, а да се зарежда батерията на ход е +2-3/100км.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Това е добре. Трябва да им се "помогне" на производителите дс спрат двг. Ще има хот хечове но ще са електрически
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    ами ще им се наложи да станат хибриди тези хот-хечове, не е ли ясно
fallback
Последни