fallback

Кризата на пазара удари и електромобилите

За първи път в историята колите на ток отбелязват спад на продажбите

Продажбите на електрически автомобили спаднаха за първи път, откакто се води статистика за тях, съобщава в своя доклад компанията за изследване на пазарите Sanford C.Bernstein. Това се е случило през юли, като намалението е с цели 14% - до 128 000 единици.

Основните причини за това са намаляването на държавните субсидии за коли на ток в Китай, който е и най-големият пазар на тези превозни средства. През 2018 г. в тази страна са продадени 1,3 млн. електромобила, а в останалия свят - малко на 2 млн. Като цяло властите в Китай за последното десетилетие са отпуснали 60 млрд. долара за субсидиране и развитие на коли на ток, но през юни тази програма е сериозно орязана. 

Помощта, която държавата дава за електромобил с пробег до 400  км е намалена 2 пъти - от 7400 долара на 3700 долара. Субсидия вече получават единствено колите с пробег до 250 км, а не до 150 км, както беше досега. Освен това, през 2020 г. всички субсидии за електромобили в Китай ще бъдат спрени.

Анализаторите посочват, че като цяло пазарът на електромобили за първите 6 месеца на 2019 г. се е увеличил с близо 30%. Този ръст донякъде се дължи на бума на продажбите на коли на ток в Украйна, където за полугодието са продадени 5000 нови коли на ток. Това е с 47% повече от цялата 2018 г. Причината за увеличеното търсене е конфликтът с Русия, който доведе до увеличаване на цените на петрола. Украинците са принудени да търсят нови решения и едно от тях са именно електромобилите. 

Снимка: Electrek

 

fallback
  • #9
    Achtung ( преди 5 години )
    За едно полугодие в света се продават 45 милиона (45 000 000) автомобила, но важното е, че в Украйна са продали 5 хиляди електрични (0.005 млн) което е спасил пазара и индустрията.....
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    При застой на общия пазар 30% ръст е супер а те първа влизат в производство най-изгодните електромобили от ВАГ има нови добри предложения и зареждаемите хибриди от всякакви марки стават все по-конКурентни и с по-голям пробег вече средно над 50км
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    То е ясно че без субсидии за електричките живота свършва , а каква ще е следващата стъпка ?
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    той сега се изявява като "driving pleasure" във факти, за това не пише тука много-много. громи електричките, защитава вагените - не му е лесно на пича.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Оооо Тинтири, ти се появи най-после. Не, че си липсвал, ами просто не си писал с това име скоро. Иначе под всеки коментар за електрички си личат *** ти мнения с какъвто и ник да си се писал. Рядко тАпо парче си да знаеш и никого не можеш да заблудиш. А някога ще пишеш ли нещо негативно за немските електрички. Там никакъв те няма. Уж си против електричките, ама щом са немски може. Двойни стандарти ли, какво ли? Или само си ***, като буфер на вагон...
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Ква Т'сла беее... наложила къде? Китайците продават повече от всички останали а масовото им производство е и и от по-отдавна!
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    еми то не може само hipe и дрога ... все някога хората се вразумяват. Не може за 100 000 неква полукола дето не може и 500км да измине да струва...
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    И как пък, по принцип, като стане дума за някакви коли се слага снимка на някой ВАГ да грози статията? А де? Поне Тесла са пионери в електромобилите и те реално ги наложиха и показаха на останалите, че могат да се създават такива, които да не струват цяло състояние и да имат доста прилични характеристики. Както, като се каже за хубрид, първата асоциация е Приус. А ВАГ с какво са известни и са се доказали освен със скапани нафтови печки, ненадеждност и най-големите измами в автоиндустрията.
  • #1
    Русия ( преди 5 години )
    И как всеки път в статия за електрички слатаге, Тислата?
fallback
Последни