IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата кара европейците да минават на мотоциклети

Пазарът на автомобила се свива, но този на мотори и скутери расте

Кризата кара европейците да минават на мотоциклети

През първите 6 месеца на 2019 г. пазарът на нови автомобили в Европа е спаднал с 3,1%, а в същото време този на мотоциклети и скутетери се е увеличил с 9,1%, съобщава Bloomberg.

Като цяло, ръстът на продажби на нови мотоциклети в Европа е около 10%, което позволява да се говори за тенденция за отказ от автомобили и замяната им с двуколесни моторни превозни средства, категорични са експертите.

"Тази динамика е свързана с това, че младите хора вече не се увличат толкова по автомобилите, а много от тях не могат и да си ги позволят", смята Щефен Пирер, шеф на автстрийската компания КТМ, която е най-големият производител на големи мотоциклети в Европа.

Италианската компания Vespa, която прави скутери и мотопеди, също се похвали с ръст на продажбите за първото полугодие - 5,9%. На свой ред BMW отчете 7,3% увеличение на продажбите на мотоциклети за периода януари-юли. В същото време ръстът при автомобилите на марката е 0,9%.

Най-силно растат продажбите на електрически мотоциклети - 77% за първите 6 месеца на 2019 г., като общият им брой достига 34 000 единици. В KTM се надяват до края на годината да продадат 65 000 мотоциклета на ток, а през 2021 г. да достигнат годишен обем от 100 000 продажби.

В цифри превъзходството на новите автомобили в Европа засега все още е тотално - 15,1 млн. бройки срещу 1 млн. мотоциклети и мотопеди.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    тони ( преди 4 години )
    Вярно е това. Става въпрос за големите градове на Европа. Аз съм в Лондон. Мотористите не плащат такса задръстване от 12 паунда в центъра, паркирането е безплатно. Застраховка и поддръжка са в пъти по-евтини. Повече се купуват скутери. И аз су купих една Хонда, 110 кубика, от магазина. Харчи смешно малко, вдига до 90 км/ч, комфортна скорост около 50-60 км/ч. (маслото ми е 0.7л), няма филтри. Лесно преодолява задръстванията. Единствен основен недостатък е дъждовното и студено време.
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    ВТФер ( преди 4 години )
    Няма никаква логика в това. Мотоциклет се кара за удоволствие, не за икономия. Мотоциклетите са с по-скъпа поддръжка и харчат повече от кола. Също така никак не са евтини. Изключение правят само разни скутери и малки едноцилиндрови моторчета до 150 кубика. В Гърция им казват "папаки" и разнасят пици предимно с такива.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Каква поддръжка имаш на мотора ве ! Че и била в пъти по-скъпа от на колата. Майййкооо ти освен на снимка на друго виждал ли си мотор ве ? Първо на колата маслото, като количество е около 2 пъти повече от на мотора. В моя случай колата е с 4,8 л моторно масло, а мотора ми е с 2,5 л. И на двете го сменям веднъж в годината. Масления филтър на мотора е по-евтин, от този на колата. Въздушният също. При колата имаш климатик, хидравлики, ремъци и какви ли не др.глупости, а при мотора не.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Велосипедите ги крадат като круши! Трябва да се заключват в асансьора.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Е то е ясно че има и електрически мотори и велосипеди. Но те също не са практични за всеки ден и могат да се карат само когато е хубаво времето и когто нямаш други задължения. Велосипедите пък се крадат много лесно и не можеш да ги оставиш никъде. С мотор или велосипед не може да си прекарваш багажите. Не можеш да закараш децата на училище. Не можеш и да отидеш да напазаруваш като хората. А за пътуване на дълъг път всичко над 1-2 часа е много изморително.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ама верно ли: ...за всекидневно каране в града по добро от електрическата кола няма! А да си чувал за елекрически мотори? А да си чувал за електрически мотопеди? А за ел.колелета? Хайде малко се поинтересувай и тогава прави такива гръмки и глупави изказвания!
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Моторите са за свободното време и за удоволствие. Да отидеш на разходка някъде през уикенда. За всичко друго не са практични и в крайна сметка пак замърсяват почти колкото колите. И на всичкото отгоре вдигат и много шум.А за всекидневно каране в града по добро от електрическата кола няма!
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Подкрепям колегата #1.Всеки ден ходя на работа с мотор.Моят не е най-подходящият за градско каране, но аз го ползвам и за извънградско.Предимствата в градът са безспорни - по-лесно си намираш място за паркиране, по-бързо става предвижването, като цяло по-ниски разходи, не на последно място по-малко замърсяваш. Обяснете ми, защо например хората разкарват 2 тонни Джипове за да се предвижват в града. Напълно излишно е, някаква мания за големеене ли е, комплекси ли са?
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Отдавна съм преминал на мотоциклет. Само зимата и в лошо време съм с колата. При добро време и дори при дъжд, ако не е много силен с мотора. Кефа да караш мотор е несравним с колата.Няма задръствания за теб и стигаш по-бързо и с повдигнато настроение и доста по-евтино. Все пак зависи и от мотора, който караш.Някои харчат колкото кола, а други не. Моят е Хонда НЦ750 и при спокойно каране разхода е под 3, а при динамично 3,5 макс 4.Преди карах едно БМВ ГС800 и под 5 не падаше.Страшно неикономичен.