fallback

Tesla ще прави батерии с двойно по-голям ресурс

Новите акумулатори ще изкарват до 1,6 млн. км пробег

Американският производител Tesla съвсем скоро ще може съществено да увеличи продължителността на живота на акумулаторните си батерии - от сегашните 1600 цикъла на зареждане до 6000. "Гуруто на батериите Tesla" и професор по физика от Халифакс - Джеф Дън, заяви пред журналисти, че новият акумулатор ще може да служи без проблеми 1 млн. мили (1,6 млн. км).

Както съобщава Forbes, в момента в света няма електромобил с батерии, чийто ресурс да достига 1 млн. мили. Още през април главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, заяви, че компанията му работи над такъв акумулатор. Той поясни, че появата и внедряването на новия агрегат ще превърне услугата за каршеринг Robotaxi в печеливш бизнес.

Според Мъск, моделите на Tesla се създават с идеята за пробег от милион километра, като това е доказано от тестовете на копанията. Заявеният от производителя ресурс при продажба на колата е по-малък - между 300 000 и 500 000 мили (около 500 000-800 000 км).

Засега рекордьори по пробег сред всички продадени електромобили на Tesla са колите на германеца Ханс-Йорг Хеминген. Той е навъртял 620 000 км на своята Tesla Roadster и над 900 000 км на Model S P85. И в двата случая обаче той е сменял батериите - на 312 500 и на 520 500 км.

Снимки: Tesla

fallback
  • #8
    carpe_diem ( преди 5 години )
    И до чакащия - те хората си ги купуват електричките и си ги карат. не чакат.Чакаме ние, дето нямаме пари, или не ни се дават по 70-80 бона за нещо прилично, да поевтинеят достатъчно, за да си вземем втора ръка...
  • #7
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Ех това море, бе, значи...Колко пъти годишно ходиш до морето?Аз преди 2 дена се върнах от там и защото с жена ми и двамата сме пикльовци (а и човек трябва да слезе да се разтъпче), от Влас до София спирахме 3 пъти.Ако бяхме с електричка с приличен пробег вместо с бензиновия дзвер (например Кона, че даже и с малката батерия), и при читава инфраструктура (а на бензиностанциите по магистралата има страшно много място за зарядни станции), 3 спирания по 10 минути ти зареждат предостатъчно...
  • #6
    213erw ( преди 5 години )
    Ето я и тазседмичната новина за пробива при батериите. Отдъхнах си, ей! Предишната беше май нещо за Тойота, но важното, мили деца, е че светлото електрическо бъдеще е пред прага ни. Само малко трябва да почакаме... Отново!
  • #5
    v-1 ( преди 5 години )
    До #4:Не си прав напълно - на Тесла роудстар е сменил батерията на 312к км., а на другата си тесла С П85 е сменил батерията на 520к км. и е навъртял с нея 900к км. до сега.
  • #4
    none ( преди 5 години )
    Тесла току-що дръпна на Порше с още 10 години напред ха ахахах ... То 20 годишната продажба на "чисти" дизели води до тотално изоставане както се вижда. Добре че Нисан са на път да изгонят изпълнителният директор г-н Сайкава, който ги потопи последните години, че иначе сериозно се бях притеснил за Лийф, щото при ел.колите нещата са много динамични и лесно можеш да станеш от лидер - догонващ ...
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    В момента след 800 000 км батериите на Тесла все още са около 85% от капацитета си, така че това според мене е предостатъчно. Тази иновация която удължава живоата на батерии ще е нужна при камионите които имат огромни пробези, но е без значение за обикновените хора които си купуват леките коли на тесла.
  • #2
    .. ( преди 5 години )
    И аз искам електричка, но не ми е по джоба... а и пробега и не е много подходящ ако тръгнеш до морето например.Но за ежедневна употреба и за преминаване на малки разстояния (до 200-300км) е прфектния избор.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Чудесно! Нека да увеличат и пробега и батериите да издържат по 1000-1500 км пробег и ще сме свидетели как електричките за отрицателно време ще станат най-масовите автомобили.
fallback
Последни