fallback

Европа съвсем полудя по малките SUV

На фона на общ пазарен спад продажбите на кросоувъри растат с нови 13%

Въпреки затягащите се екологични норми в ЕС няма никакви признаци SUV-манията да забавя темпо, показват резултатите от европейския пазар за полугодието, анализирани от JATO Dynamics.

На фона на цялостното свиване на пазара (-2.5% спрямо 2018) сегментът на малките SUV продължава да расте с внушителните 13 на сто на годишна база, най-вече благодарение на двуцифрените ръстове при модели като Dacia Duster, Volkswagen R-Roc, Ford EcoSport и Seat Arona.

Не всички SUV сегменти обаче отчитат ръст. При големите масови всъдеходи, като Toyota Land Cruiser например, пазарът се свива драстично. Снимки: КОЛЕЛА

Има отлив обаче от пълноразмерните SUV, включително и от премиум моделите. Като цяло SUV моделите - малки, компактни, средни и пълноразмерни - растат с 5.9% до общо над 3 милиона продажби. Общият им пазарен дял вече е 36.1% и според прогнозите най-късно до 2021 ще надмине класическите автомобилни форми.

Последните отбелязват спад във всичките си сегменти, но най-лошо е положението с минивановете - малките са се сринали с 38%, а компактните - с 33%. "Вече няма никакво търсене за миниванове, всеки иска SUV и кросоувъри", коментира Емилио Ерера, оперативният директор на Kia Europe, пред AN. В интервю за Automedia.bg преди няколко месеца Ерера подчерта, че ръстът на "повдигнатите" автомобили затруднява много покриването на новите екологични стандарти, защото SUV-моделите заради повишеното тегло и по-лошата аеродинамика имат по-големи вредни емисии.

Осмата серия на BMW е отличникът в сегмента на т. нар. "екзотични" автомобили. На нея и на Bentley Continental GT се падат над 40% от всички продажби в този клас

Спортните купета и кабриолети се свиват с 33%, колкото и големите SUV. Над 27% е спадът в горния премиум сегмент, тоест при бизнес лимузините, а с 23% спада т. нар. "среден клас", най-характерен със седани от типа на VW Passat.

Най-бързо растящият сегмент в Европа е този на електромобилите - 88%, макар и от сравнително ниска база. С 52% растат продажбите на т. нар. "екзотични" автомобили - по-скъпи купета и кабриолети (тук абсолютен пазарен лидер е новото BMW Серия 8, което изпреварва чувствително Bentley Continental GT). С 18% са се увеличили продажбите на компактни кросоувъри в премиум сегмента, като BMW X1 или Mercedes GLA например.

Кои са 10-те най-популярни типа автомобили в Европа:

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 5 години )
    #22 а по-богати мишки могат ли да ти казват какво да си купиш? Комплекс? Да кажем че поне някои от мишките пишещи тук карат коли по скъпи от средностатистически СУВ.. дали пък завиждат щото не могат да си го купят или просто виждат реално безсмислеността му ;) ако можеш поразсъждавай - ако не - мисли си че всички са бедни и ти завиждат :) :)
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    Най-обичам бедни мишки да ми казват какво да си купя и какво да карам. Понеже няма много нов внос СУВ-ве и са сравнително нови и скъпи все още, мишоците могат само да завиждат и да точат лиги. Споко, след 10-тина години и вие ще се метнете на СУВ и съм сигурен, че тогава мнението ви за този тип коли ще бъде съвсем друга. До тогава дерзайте и не завиждайте много и не злобейте, защото е вредно за здравето!
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    Веднъж качиш ли се на танк няма слизане. Всякакви комплексари със сув се дърпат в страни
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    #18 глупости! - просто са дебели и мързеливи :) :)
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    до 14 - май не си видял че се пише под статия за СУВ.. ако пък си решил че със СУВ се кара спортно - пак си се объркал, независимо колко коне има си остава кашон с висок център на тежестта, висока тежест и въобще анти-спорт.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Веднъж качиш ли се на SUV повече не поглеждаш друга кола. В САЩ не случайно всички карат такива коли. Просто са много по удобни практични за работа, за смеството и за пътувания на дълго. А и са доста по здрави и сигурни.
  • #13
    До 14 ( преди 5 години )
    Чукча писател не читател, а?Написал съм с изключение на много спортните версии. А и кой говори тук за коли като М3, АМГ и тн
  • #12
    Накратко за SUV ( преди 5 години )
    Предимствата - По добра видимост, по лесни за каране, повече комфорт на дълъг път, повече пространство и място за багаж, по добра проходимост при всякакви условия, по здраво окачване и по здрава конструкция като цяло заради което повече сигурност при катастрофа.Недостатъци - малко по голямо съпротивление поради което и по висок разход на гориво. Малко по скъпа поддръжка.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Обикновените - коли, седани, комбита, хечове..... всичките са пълна отживелица!SUV автомобилите превъзхождат другите по почти всички показатели с изключение на разходана разхода на гориво.SUV автомобилите а много по приятни и лесни за карани, имаш по добра видимост, по комфортни на дълъг път, имат повече пространство за багаж, по проходими са, през зимата, по черни пътища .....а окачването им е по здраво и като цяло имат много по здрава конструкция. Затова са и по сигурни при катастрофа ...
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    гледането отвисоко на другите също е комплекс :)
fallback
Последни