fallback

Американци направиха електромобил с чудовищен въртящ момент

Суперседанът Drako GTE излиза на пазара през 2020 г., като ще струва 1,25 млн. долара

На автомобилния небосклон изгря нова звезда. Фирмата Drako Motors, създадена от предприемача Дин Драко и инженера Шив Синанд, е готова с електромобил, който предлага невероятна управляемост и огромен въртящ момент.

Моделът Drako GTE е разработван в продължение на 10 години, като беше представен пред публика на конкурса за дизайн в Пебъл Бийч през уикенда. Като пропорции суперседанът напомня Fisker Karma, като това е напълно нормално, защото в основата му е именно творението на Хенрик Фискер. Всичко останало, в това число и карбоновите панели от каросерията, е направено от нулата.

Създателите на Drako GTE го определят като най-мощния автомобил от клас Grand Tourismo. Машината разполага с 4 електромотора с постоянни магнити, които развиват 1200 к.с. Всеки мотор задвижва отделно колела с помощта на собствен редуктор. Така съвкупният въртящ момент на колелата е 8800 Нм. Това е впечатляващ резултат, но той не е рекорден. Например, купето Lamborghini Aventador с V12 двигател развива 690 Нм, но ако се пресметнат предавателните числа в кутията, той въртящият момент на колелата достига 9550 Нм.

Отказът от диференциали и индивидуалното задвижване на всяко колела позволява на Drako GTE да изкачи управлението на векторната тяга на едно по-високо ниво. В случая, не само се намалява въртящия момент, но се задейства режим за рекуперация на енергия на всяко отделно колела. Системата Drako DriveOS контролира разпределението на тягата, като може да я променя 1000 пъти в секунди.

От компанията твърдят, че всички настройки по електромобила са правени по време на тестове на "Нюрбургринг". За тях отговаря специален пулт Quattro Manettino, с чиято помощ водачът не само може да променя режима на движение и степента на намеса  ESP, но също така регулира нивото на рекуперация и тягата на предната ос.

Батерията на електромобила е к капацитет 90 кВт/ч, като нейната пикова мощност е 900 900 кВт и 2200 Ампера. За постигане на подобни показатели е разработена система с течно охлаждане, която  преминава през всяка клетка на акумулатора и има 3 радиатора в предната част. На борда има зарядно устройство с мощност 15 кВт, но Drako GTE може да бъде закачен и за външен източник с постоянен ток с мощност до 150 кВт.

Сред другите особености на колата е окачването Öhlins и въглеродно-керамичните спирачки Brembo. Суперседанът ще се предлага и в модификация Track Edition, която се отличава по настройките на окачването и гумите. Максималната скорост е 322 км/ч, като времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, както и пробегът с едно зареждане не се съобщават.

Още снимки - вижте в галерията.

Компания Drako обяви, че колата е напълно готова за производство и още през ноември ще стартира тест-драйв за потенциални клиенти. Четириместната машина ще струва поне 1,25 млн. долара, като от нея ще бъдат произведени само 25 бройки.

Снимки: Drako Motors

fallback
  • #2
    някой си ( преди 4 години )
    Преработен дизайн на Фискер Карма или Карма Реверо
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    излиза че нищо чудовищно не са направили. не само ламбо - много други коли правят по 9000нютона на колелаа на първа предавка. също така и Тесла S ги пави. и не струват 1.25 млн $ . айде у лево
fallback
Последни