fallback

Челен опит: Букурещ забранява трошките отпреди 2000 година

Автомобилите от провинцията ще плащат винетка, за да се движат в румънската столица

На най-замърсяващите автомобили ще бъде забранено да влизат в центъра на Букурещ от догодина, а посетителите с коли от провинцията ще плащат дневна винетка, за да карат в града. Тези две радикални мерки бяха обявени от кмета на румънската столица Габриела Фиря и след 45 дни обществено обсъждане ще бъдат внесени за гласуване в общинския съвет.

Според първите допитвания над половината жители на Букурещ всъщност одобряват мерките, предложени от кмета Фиря

Планът предвижда на всички автомобили без екологичен сертификат, или със сертификати Евро 1 и Евро 2 (тоест всички, произведени преди 1999 година включително), да се забрани да влизат в широкия център на града. Онези, които са с регистрация в Букурещ или в обкръжаващия го окръг Илфов, все пак запазват правото да се движат в останалите части на столицата. На колите от провинцията със сертификат до Евро 2 изцяло се забранява да навлизат в Букурещ.

Собствениците на автомобили с Евро 3 (произведени до 2004 година включително) ще могат да карат през центъра само след закупуване на винетка тип Oxygen-С, която ще струва 75 леи (15 евро) на месец или 900 леи (190 евро) годишно.

Отделно кметът на Букурещ иска всички регистрирани другаде автомобили да плащат винетка тип Oxygen-В, за да шофират или минават транзитно през града. Нейната цена ще е 10 леи (2.1 евро) на ден или 1900 леи (402 евро) годишно.

Букурещ напоследък е сред столиците с най-тежък трафик в Европа

"Най-важният фактор за замърсяването на въздуха е задушаващият автомобилен трафик", обясни Фиря, като напомни, че само в Букурещ и Илфов вече са регистрирани над 1.6 милиона автомобила. "Букурещ стигна до незавидното шесто място сред най-замърсените градове в Европа... Да го знаем и да не предприемем нищо би било безсъвестно", добави кметицата.

Според официалната статистика в града има около 120 000 автомобила със сертификат до Евро 2, на които по новите правила ще бъде забранено да се движат в центъра, и още 213 000 с Евро 3, които ще плащат винетка.

Онлайн проучване на сайта Hotnews показва, че мерките на Фиря се радват на одобрението на 56% от отговорилите, докато само 25% смятат, че те са популистки или несправедливи.

"Широкият градски център", в който ще е забранено движението на стари автомобили, е всъщност доста обширна зона - приблизително еквивалентна на района между Централна гара и Лозенец и между Красно село и Орлов мост в София

Букурещ стана пословичен с тежкия трафик и задръстванията в последните години. В миналогодишния индекс за замърсеност на атмосферния въздух румънската столица наистина зае шестото място, изпреварена само от Тетово и Скопие (Македония), Неапол (Италия), Тирана (Албания) и Торино (Италия). В същата класация София е на 19-о място от общо 72 града, като пред нея по замърсеност се класират Барселона, Рим, Пловдив, Париж, Солун, Санкт Петербург, Милано и Брюксел. На дъното, тоест с най-добро качество на въздуха, са Мюнхен, Малмьо, Стокхолм, Цюрих, Хелзинки и Рейкявик.

 

fallback
  • #8
    фр ( преди 5 години )
    И защо наричат трошки коли само заради това, че са стари.Познавам много 'трошки' 10 години по-млади от мойта.Това е понеже собствениците им са мърлячи ил и просто колата не става - като дачия, опел и т.н. бАклюци,.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Всеки който пуше та не се види, дето колата му е бяла ама е станала черна от сажди отзад директно в затвора.
  • #6
    23ewdc ( преди 5 години )
    Дам, историята има навика да се повтаря като фарс. За домашно, да се проучи етимологията и едновремешния смисъл на гръцкото "полис".
  • #5
    Макарон ( преди 5 години )
    И как по-точно бараката от 1999г. е по-лоша от бараката от 2000г.? "Трошки" сериозно ли? Да вземат да забранят колите преди 2010.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    И какво? Всеки град ще си въведе винетка? Или ще се разпарцалевим на градове - държави?
  • #3
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Трябва да се направи и в София и съм с две ръце "за" (въпреки че и аз ще съм потърпевш с моето евро 3), ама първо трябва да направят поне един читав вътрешен ринг, най-добре два и да засилят, ама много да засилят наземния градски транспорт. Метрото е претъпкано и в по-голямата си част не може да поеме повече хора.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    "а посетителите с коли от провинцията ще плащат дневна винетка, за да карат в града". Това трябва задължително да се въведе в София
  • #1
    Loco ( преди 5 години )
    От мерки има нужда и в Буглокещ, и в София. Спорно е дали тези, основани на *** евросертификати, вършат работа обаче. Има хиляди коли в София с Евро 4 и Евро 5, но с демонтирани катализатори и филтри за твърди частици, които със сигурност замърсяват повече от някой по-стар атмосферен бензин. Най-добре е пунктовете за прегледи да мерят детайлно всички компоненти на отработилите газове. За съжаление нашите са оборудвани само с най-примитивни "димомери", както май и румънските
fallback
Последни