fallback

Нетрадиционните модели преобъръщат премиум-сегмента

Луксозните купета с 4 врати изместват скъпите лимузини от пазара

Появата на нови SUV-модели напълно логично измества фокуса на клиентите дори в сегмента на скъпите и луксозни лимузини в Европа. Забелязва се обаче и друга любопитна тенденция - в този клас се търсят все повече модели със спортен стил и нетрадиционна каросерия.

Резултатите от продажбите през първите 5 месеца на 2019 г. показват, че продажбите на почти всички модели в сегмента намаляват, сочи проучване на агенцията JATO Dynamics. При лидера Mercedes-Benz S-Class те са с 22% по-малко, а при класираното на трето място BMW 7-Series - с 9%. След 5 лоши месеца Porsche Panamera се свлече до 5-а позиция, като резултатите му паднаха с 31%.

Големият губещ в този сегмент е Tesla Model S, чиито продажби са намалели с 52%, като тук причината е излизането на пазара на по-евтиния Tesla Model 3. Така американският луксозен седан се смъкна до 6-а позиция.

В същото време моделите със спортна ориентация и нестандартна каросерията вървят нагоре. Най-впечатляващ е ръстът на Mercedes-Benz CLS - купе с 4 врати, представено през 2017 г. Неговите продажби скочиха със 76% до 4689 и той излезе на второ място. За разлика от него, при Audi A7 се отчита спад с 1,7%.

Сериозно отстъпление записва конкурентът на CLS - BMW 6-Series Gran Coupe (-82%), но то е напълно обяснимо, тъй като през септември излиза неговият заместник - 8-Series Gran Coupe (на долната снимка). То ще бъде с 4 врати и се очаква сериозно да застраши лидерството на Mercedes CLS .

„Днешните купета с четири врати дават на купувачите спортен имидж и производителност, които искат. Освен това, те предлагат и допълнителна седалка на задния ред - нещо, което традиционно липсва при тези модели", обясни анализаторът Сам Фиорани, вицепрезидент на AutoForecast Solutions.

Mercedes също разшири своите предложения в сегмента, но под марката си AMG, като пусна на пазара 4-вратия седан GT. Той започва от 91 808 евро на пазара в Германия, като това е малко над базовата S-Class. От него вече са продадени 2200 бройки. В същите клиенти се цели и BMW със своето 8-Series Gran Coupe, чиято цена в Германия стартира от 91 500 евро.

Снимки: Производителите

fallback
  • #7
    кот т коа ( преди 5 години )
    и да не забравяме че тези коли може би с изключение на теслата или ягуар могат да с е видят в студентски град
  • #6
    Вечния кмет ( преди 5 години )
    Четриврати купета, СУВове, Паркетници... Ягуар XJ е дизайна дето остава завинаги
  • #5
    До долния ( преди 5 години )
    това "временно" продължава вече близо 15години - от времето на първия CLS! и не само не спира ами се размножи по ауди и бенве.
  • #4
    страничен наблюдател ( преди 5 години )
    Аз пък мисля, че това с купетата с 4 врати е временна мода. Действително изглеждат различно и готино НО: поради скосения покрив задната седалка е удобна само за деца; който и да се вози отзад слънцето ще му запали врата. Все пак си остават добър избор за купувачи които търсят премиум кола, искат да се различават и нямат деца. А и сами си карат колите.
  • #3
    zoom in ( преди 5 години )
    Още миналата година писах тук, че новата мода ще са 4-вратите купета. Разбира се, пезантерията все още е прехласната по предишната мода с SUV-тата, но след няколко години и масовката ще поиска да кара същите коли като по-заможните... точно както започна модата с SUV-тата преди 15 години.
  • #2
    Макарон ( преди 5 години )
    8ма серия гранд куп е страхотен!
  • #1
    Демек ( преди 5 години )
    Само при Мерцедес има растеж в този сегмент!
fallback
Последни