Специалното подразделение на Bentley Mulliner възстанови уникален модел Cornish от 1939 година, който е бил взривен при бомбардировките над Франция в началото на Втората световна война. Става въпрос за автомобил от 1939 година, създаден по поръчка и изграден върху шаси на 4¼ Litre, който е навъртял над 25 000 километра на тестове, но така и не е стигнал до производство.
Планът за възстановяването на тежко пострадалия автомобил датира от 2001 година, най-после е завършен и лимузината ще бъде представена на Salon Prive в Оксфордшир през септември.
Създаването на този автомобил дължим на известния през 30-те години гръцки автомобилен пилот Андре Ембирикос, който иска по-спортен модел на Bentley, а дизайнът е на Жорж Полен от ателие Pourtout, като изработката на купето е поверена на Carrosserie Vanvooren в Париж.
Въпреки че става въпрос за изцяло частен проект, в Bentley решават да помогнат с финансирането на развитието на автомобила, тъй като в компанията имат планове за лансирането на по-мощна и спортна версия на модела MkV, чието лансиране е било насрочено за октомври 1939 година.
За олекотеното шаси на Corniche се използват по-тънки стоманени профили, а двигателят също получава промени за повече мощност и динамика. Автомобилът е готов през май 1939 година, като първите му тестове са на трасето в Брукландс, където той с лекота постига над 160 км/ч и се оказва доста по-бърз от серийния MkV.
Следват тестове във Франция, но там пък става инцидент с автобус и колата е върната в Carrosserie Vanvooren за ремонт на каросерията. След приключването му тестпилот на Bentley тръгва с колата към представителството на компанията в Шатору, но съдбата е подготвила още неприятни изненади. Друг автомобил засича експерименталния Corniche, водачът му завива рязко, за да избегне удара, колата излита от пътя, удря се в дърво и остава обърната на една страна. Така че следва ново посещение при майсторите на каросерии.
От компанията решават да върнат шасито в Англия за последни доработки, а каросерията остава в Париж за ремонт. След завършването им каросерията е транспортирана до Диеп, откъдето трябва да замине за Крю, но това така и не се случва.
Оказва се, че в документите на колата е допусната грешка, тя е задържана в Диеп и малко по-късно започват германските бомбардировки, които удрят и града. Купето е унищожено.
През 2001 година бившият директор на Bentley Кен Лий и група ентусиасти се заемат с възстановяването на автомобила, но парите им свършват през 2008 и тогава се намесва Bentley Motors. Шасито е възстановено напълно, а каросерията е изработена по оригиналните чертежи от Ashley & James в Лимингтън, Хемпшир.
Но възстановяването върви бавно и главният изпълнителен директор и президент на Bentley Ейдриън Холмарк прехвърля целия проект на Mulliner през февруари 2018, където специален екип се заема с автомобила, основно в извънработно време. В Mulliner използват компоненти и части от оригиналните Corniche и MkV и автомобилът е сглобен отново на практика от нулата.