IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bentley възстанови уникален модел отпреди 80 години

Този спортен Corniche от 1939 година има много лош късмет

Bentley възстанови уникален модел отпреди 80 години

Специалното подразделение на Bentley Mulliner възстанови уникален модел Cornish от 1939 година, който е бил взривен при бомбардировките над Франция в началото на Втората световна война. Става въпрос за автомобил от 1939 година, създаден по поръчка и изграден върху шаси на 4¼ Litre, който е навъртял над 25 000 километра на тестове, но така и не е стигнал до производство.

Планът за възстановяването на тежко пострадалия автомобил датира от 2001 година, най-после е завършен и лимузината ще бъде представена на Salon Prive в Оксфордшир през септември.

Bentley Corniche 1939

Създаването на този автомобил дължим на известния през 30-те години гръцки автомобилен пилот Андре Ембирикос, който иска по-спортен модел на Bentley, а дизайнът е на Жорж Полен от ателие Pourtout, като изработката на купето е поверена на Carrosserie Vanvooren в Париж.

Въпреки че става въпрос за изцяло частен проект, в Bentley решават да помогнат с финансирането на развитието на автомобила, тъй като в компанията имат планове за лансирането на по-мощна и спортна версия на модела MkV, чието лансиране е било насрочено за октомври 1939 година.

За олекотеното шаси на Corniche се използват по-тънки стоманени профили, а двигателят също получава промени за повече мощност и динамика. Автомобилът е готов през май 1939 година, като първите му тестове са на трасето в Брукландс, където той с лекота постига над 160 км/ч и се оказва доста по-бърз от серийния MkV.

Bentley Corniche 1939

Следват тестове във Франция, но там пък става инцидент с автобус и колата е върната в Carrosserie Vanvooren за ремонт на каросерията. След приключването му тестпилот на Bentley тръгва с колата към представителството на компанията в Шатору, но съдбата е подготвила още неприятни изненади. Друг автомобил засича експерименталния Corniche, водачът му завива рязко, за да избегне удара, колата излита от пътя, удря се в дърво и остава обърната на една страна. Така че следва ново посещение при майсторите на каросерии.

Bentley Corniche 1939

От компанията решават да върнат шасито в Англия за последни доработки, а каросерията остава в Париж за ремонт. След завършването им каросерията е транспортирана до Диеп, откъдето трябва да замине за Крю, но това така и не се случва.

Оказва се, че в документите на колата е допусната грешка, тя е задържана в Диеп и малко по-късно започват германските бомбардировки, които удрят и града. Купето е унищожено.

Bentley Corniche 1939

През 2001 година бившият директор на Bentley Кен Лий и група ентусиасти се заемат с възстановяването на автомобила, но парите им свършват през 2008 и тогава се намесва Bentley Motors. Шасито е възстановено напълно, а каросерията е изработена по оригиналните чертежи от Ashley & James в Лимингтън, Хемпшир.

Bentley Corniche 1939

Но възстановяването върви бавно и главният изпълнителен директор и президент на Bentley Ейдриън Холмарк прехвърля целия проект на Mulliner през февруари 2018, където специален екип се заема с автомобила, основно в извънработно време. В Mulliner използват компоненти и части от оригиналните Corniche и MkV и автомобилът е сглобен отново на практика от нулата.

0 от 500