Въздушните възглавници за коленете не осигуряват допълнителна защита при удар, показва последното изследване на американския институт за пътна безопасност IIHS. Това твърдение изненада автомобилната индустрия, като се има предвид, че в последните години производителите усилено налагат всички типове въздушни възглавници, а на пазара в Щатите тези за коленете вече са част от серийното оборудване на масови модели като Toyota Corolla и Hyundai Sonata.
Информацията на IIHS е събрана от краш-тестове на организацията и реални катастрофи, като се сравняват контузии, получени от пасажерите при инциденти с въздушни възглавници за коленете и такива, в които са участвали коли без такива възглавници. При реалните катастрофи въздушните възглавници намаляват риска от наранявания от 7,9 на 7,4 процента, а при челен удар те нямат никаква роля, което е и очаквано.
От IIHS обясняват масовото навлизане на тези въздушни възглавници в съвременните автомобили с една по-особена причина – те осигуряват по-добро представяне на всички модели във федералните краш-тестове в Щатите, като това се отнася най-вече за случаите, в които водачът и пасажерите не носят предпазни колани. В случаите, когато всички са с предпазни колани, приносът им отново намалява.
Естествено, IIHS никога няма да препоръча на автомобилните производители да се откажат от въздушните възглавници за коленете, признаха от института.
Снимка: IIHS