fallback

Ще излязат ли китайците от PSA?

Делът от 12,2 процента на Dongfeng се оценява на 2,5 милиарда долара

Цената на акциите на френския автомобилен производител Peugeot-Citroen (PSA) подскочиха с 6,6 процента на европейските борси вчера, след като агенция Bloomberg съобщи, че китайската компания Dongfeng Motor Corp търси решения, свързани с дела й в PSA, който се оценява на 2,5 милиарда долара.

Dongfeng, който е държавна собственост, държи 12,2 процента в PSA и в последните седмици се появиха информации, че компанията е осъществила контакти с консултантски фирми относно най-добрия начин да монетаризира тази своя инвестиция – изцяло или отчасти. Все още обаче не е напълно сигурно дали китайците искат да продават акциите си или пък просто ще използват този дял като гаранция за емитиране на ценни книжа, за да наберат свеж капитал.

От PSA отговориха, че „компанията не коментира слухове”, а отделно от това стана ясно, че бордът на директорите на PSA „не е получил сигнали или информация”, че Dongfeng планира да намали дела си в компанията.

В последните месеци PSA, заедно с FCA са сред най-активните автомобилни компании на терена на търсещите сливане или намиране на стратегически партньори, но след покупката на Opel от GM, френската компания не е осъществила ново успешно сливане. А на няколко пъти вече се появи информация, че другите компании нямат интерес от PSA като партньор, тъй като французите нямат достатъчно свежи пари. Точно това обаче беше отхвърлено от шефа на PSA Карлош Тавареш.

В Китай се появиха публикации на тема бъдещето на Dongfeng, като се спекулира, че парите от евентуална продажба на дела на китайците в PSA, ще бъдат използвани за развитие на електрически технологии и системи за автономно придвижване – проектите, по които работят всички големи компании и които гълтат милиарди.

Ако Dongfeng реши да се раздели с PSA, това може да наруши настоящия деликатен баланс на най-големите акционери – сега Dongfeng, семейство Пежо и френското правителство държат по 12,2 процента в PSA, като влизането на китайците стана през 2014, когато PSA беше на прага на фалита и тогава Dongfeng плати по 7,50 евро на акция. Двете компании имат съвместно предприятие за производство на автомобили в Китай, предназначени за местния пазар.

Днес сутринта, когато информацията за евентуална раздяла с PSA се появи на борсата в Хонгконг, акциите на Dongfeng отскочиха с 7,2 процента.

fallback
fallback
Последни