Информационно-развлекателната система SYNC3 на американската марка Ford е голяма стъпка напред, но предишните версии на мултимедийния комплекс MyFord Touch имат сериозно проблеми. Затова и собствениците на автомобили Ford, както и на дъщерната марката Lincoln, които ползват SYNC2, заведоха дело срещу производителя.
Оказва се, че комплексът има доста проблеми - системата не отговаря на сензорни и гласови команди, "забива" по време на движение, не позволява свързване на смартфона и дава грешна информация от GPS-а. Всичко това бе описано в иска до съда, който беше уважен и 360 000 собственици на автомобили на двете марки ще получат обезщетение от общо 17 млн. долара. То ще бъде разделено между тези, които са си купили или са взели на лизинг коли на двата бранда, произведени в периода август 2010 и август 2013 г.
Размерът на сумата може да достигне 400 долара, информационно-развлекателната система MyFord Touch (SYNC2) на автомобила е ремонтирана 3 или повече пъти. Клиентите, при които ремонтите са два, имат право на 250 долара, а тези с един - на 100 долара. Любопитното е, че по 45 долара ще получат и тези, които са доволни от работата на системата.
От Ford са категорични, че нямат вина за проблемите. "Не сме направили нищо, както не трябва и твърдим, че нашият комплекс MyFord Touch не е дефектен. Съдът също не е обявил, че Ford е направил нещо, както не трябва".
Снимки: Ford