Eвропейското поделение на Ford окончателно ще спре да предлага и Ка+ на Стария континент, след като вече сложи точка на по-малкия му братовчед Ka. Причината е в твърде скромния интерес към него и в цялостната преориентация на пазара към електромобили вместо малки градски бензинови модели.
Освен това произвежданият в Индия Ка+ от догодина вече няма да покрива новите европейски стандарти за емисии, и компанията ще трябва да плаща глоби за всяка продадена бройка.
Ford реши да предлага индийския си модел в Европа през 2016 на мястото на предишния Ka, който бе на платформата на Fiat 500 и се произвеждаше в завода на италианците в Тихи, Полша.
За първите пет месеца на годината Ford е продал 22 406 бройки от Ka+ в Европа, с 13% по-малко от същия период на 2018.
Други производители също планират да разредят гамата си от малки градски автомобилчета. Opel спира да предлага на континента Karl и Adam, а Peugeot намекна, че 108 може да не получи ново поколение. VW също вероятно няма да подготви заместници на Up!, Skoda Citigo и Seat Mii, предлагайки вместо тях компактни електрически моделчета.