fallback

Европейският пазар записа спад за първи път от 5 години

Най-голямо намаление на продажбите отчитат в Исландия, а най-голям ръст в Латвия

Асоциацията на европейските производители (ACEA) обяви резултатите от продажбите на нови автомобили в ЕС през първото полугодие на 2019 г. За пръв път от 2014 г. се отчита спад - с 3,1% (до 8 183 562 машини). 

От големите пазари единствено този в Германия отчита увеличение (+0,5%), докато останалите са на минус - Франция (-1,8%), Италия (-3,5%), Испания (-5,7%), Великобритания (-3,4%). Най-голям спад се забелязва в Исландия (-38,7%), следвана от Швеция (-25,6%), Кипър (-14%), Финландия (-13,4%), Чехия (-10,6%) и Холандия (-10,5%). 

Анализаторите смятат, че причината за спада на продажбите е влизането на новите екологични норми WLTP, които забавиха излизането на редица модели на пазара. Другите причини са търговските спорове, които водят до промяна на тарифите и митата. Най-голям ръст на продажбите се отчита в Литва - +47,1%, следват Румъния (+19,2%), Унгария (+5,4%), Гърция (+5,2%) и Латвия (+4,6%). 

Пазарът в България е с ръст от 1,3% за първите 6 месеца на годината, като на него са реализирани 18 323 нови коли. За сравнение, за същия период на 2018 г. резултатът е 18 062 автомобила.

Всички големи производители, с изключение на Toyota (+0,3%), записват спад - Daimler (-0,8%), BMW Group (-0,8%), VW Group (-4,3%), PSA Group (-1%), Renault Group (-0,9%), Hyundai Group (-0,6%), FCA (-9,5%), Ford (-7,6%), Jaguar Land Rover (-2%). При марките най-зле се представят Nissan (-24%) и Honda (-15,5%). 

Lancia Ypsilon е единственият модел на марката и се предлага само в Италия. Въпреки това, той задмина по популярност цялата марка Alfa Romeo, като за 6 месеца записа впечатляващите 34 767 продажби. В доклада на ACEA, нейзнано защо, Lancia е обединена с Chrysler.

От 33 марки, следени от ACEA, ръст показват едва 12. Тук абсолютен рекордьор е Alpine (+332,1%), а след това се нареждат Lancia/Chrysler (+27,4%), Lexus (+10,7%), Dacia (+10,5%), Citroen (+6,9%), SEAT (+6%), Jeep (+1,8%) и KIA (+1,7%). 

Луксозните Bentley, Lamborghini и Bugatti са отчетени заедно, като имат увеличение от 21,5%, докато общите продажби на Dodge и Maserati са паднали с 30,5%. Много зле се справя и Alfa Romeo (-42,4%), а също така и Porsche (-19,1).

В доклада не е спомената Tesla, тъй като не е член на ACEA. Само за юни марката е продала в Европа 14 106 коли (+250%), като от тях 11 256 са от Model 3 (на снимката), който все по-сериозно застрашава BMW 3-Series, Mercedes-Benz C-Class и Audi A4. Като цяло делът на електромобилите в Европа е 7,5%, но за година той е увеличен със 104%

Снимки: Производителите

 

fallback
  • #3
    Асеа ( преди 5 години )
    Всъщност, най вероятно в данните от статията публикувана днес не са включени автомобилите регистрирани категория N1, които в по голямата си част са леки автомобили не бусове и по всеизвестни причини се регистрират като леко товарни. Което като цяло изкривява статистиката за продадените леки автомобили в България.
  • #2
    До Алекс ( преди 5 години )
    Статията която си цитирал е по данни на МВР - тя включва бусове до 3.5 тона. Това е по данни на ACEA - данни на самите производители и са само за леки коли.
  • #1
    Aleksander ( преди 5 години )
    https://automedia.investor.bg/a/2-***/38854-pazarat-na-novi-koli-v-balgariya-s-rast-ot-588КОЕ Е ВЯРНОТО
fallback
Последни