fallback

Pagani показа нов роудстър за над 3 млн. евро

Суперколата Huayra BC Roadster получи V12 с мощност 800 к.с.

Компанията Pagani представи суперколата си Huayra BC Roadster, която бе определена като най-сложният проект в историята на италианската марка. В конструкцията на роудстъра са използвани редица композитни материали, съчетаващи карбон с титан и дори дърво. А буквите BC в името са инициалите на Бени Кайол - човекът, който си е купил първата кола на Pagani и който е вдъхновил фирмата за направата на този автомобил.

За намаляване на теглото Huayra BC Roadster е изградена около нов монокок. Той е направен от ново поколение композитен материал, създаден на основата на карбон, титан и Triax (смес на пластмаса с полиамид или найлон). Въпреки по-малкото си килограми, конструкцията е с 12% по-здрава от досега използваната за моделите на марката.

Напълно преработено е и окачването на автомобила, като в него също се залага на специални материали. Роудстърът е получил и напълно нови електронно-управляеми амортисьори, които значително подобряват стабилността при високи скорости.

Силовият агрегат на Huayra BC Roadster е използваният и досега за модели на марката 6,0-литров V12, разработен от Mercedes-AMG. Двигателят е оборудван с два нови турбокомпресора и има специален всмукателен колектор, използващ впръскване на масло под високо налятане. Моторът е с двойни дроселни клапани, 4 охладителя и блок за управление Bosch. Мощността му е 800 к.с. и 1050 Нм, които са достъпни още при 2000 об/мин. Агрегатът отговаря на най-жестоките мерки за екология, в това число и тези в щата Калифорния.

В комбинация с V12 мотора работи секвенциална скоростна кутия Xtrac. Тя е свързана с двигател с помощта на маховик, състоящ се от съединител с 3 диска и диференциал с електронно управление. Самата трансмисия е с 35% по-лека от преселективната роботизирана скоростна кутия, използвана по-рано от моделите на Pagani.

Допълнителните аеродинамични елементи, част от които са подвижни, осигуряват притискателна сила от 500 кг. при скорост 280 км/ч, като същевременно се запазва пътния просвет. За първи път в историята си Pagani използва специален дифузьор, като две допълнителни тръби на катализатора избутват въздуха от дъното на колата и така създават допълнителна притискателна сила.

Специално за Pagani Huayra BC Roadster са направени гуми Pirelli PZero Trofeo R. Те издържат странично натоварване от 1,9 g и продължително спиране с 2,2 g. Джантите са 20-.цолови отпред и 21-цолови отзад, като са разработени с помощта на фирмата APP и са направени от специален алуминий, използван в самолетостроенето.

Интериорът на роудстъра е вдъхновен от автомобилния спорт и по-специално от колите в клас "Гран Туризмо". В салона се използват карбон, натурална дърво и скъпа кожа. В обордването на суперколата влизат 4-точкови предпазни колани и 9-канална аудиосистема.

Вижте още снимки в галерията.

Автомобилът ще излезе в серия от 40 бройки, като цената му е 3 085 000 евро без данъците.

Снимки: Pagani

fallback
  • #4
    Владо ( преди 4 години )
    Впръскване на масло във всмукателния колектор? Колата двутактова или четириталтова е?
  • #3
    Киро ( преди 4 години )
    Натурална дърво и обордването WTF...
  • #2
    Веско ( преди 4 години )
    За какво се ползва туй?
  • #1
    Пена ( преди 4 години )
    Отлично двойни всмукателни инджиктипляктори притискателна сила гуми с 15 г и тн.И накрая става ясно че от 0-100 набира по-бавно от Тесла.Демек мноу шум за нищо.
fallback
Последни