Изследователите на историята на японската марка Isuzu са единодушни, че 117 Coupe е най-красивият модел на компанията, което не е изненада като се има предвид, че дизайнът на колата е дело на Джорджето Джуджаро.
Isuzu произвежда 117 от 1968 до 1981 година, като моделът е един от първите в японската автомобилна индустрия с италиански дизайн. Освен това, 117 Coupe остава в историята и като първия спортен модел, задвижван от дизелов двигател. Също така е и първият модел с електронно впръскване на горивото.
Днес 117 е рядка колекционерска находка, въпреки че общият тираж на модела е 86 192 бройки.
Компактният GT автомобил е с предно задвижване и през годините се предлага с 1,6-литров бензинов мотор, след това с 1,8- и 2-литров бензинов двигател, както и с 2,2-литров дизел, като всички агрегати са 4-цилиндрови редови.
Всъщност, 117 е името на цялата програма на Isuzu за средните по големина модели на компанията, които са позиционирани в компактния клас, като тук влизат купе, седан и комби. Но седанът и комбито се продават с друго име – Isuzu Florian.
Isuzu показва 117 Coupe като прототип на салона в Женева през 1966, а по-късно същата година и на салона в Токио. През 1968 започва производството на серийния модел, но в малки серии, тъй като колата се сглобява на практика изцяло на ръка месечното производство рядко надхвърля 50 коли.
Първите серии на 117 Coupe са с богато оборудване – кожени седалки, тапицерия на арматурното табло от камфорово дърво от Тайван и т.н. Компанията решава да стартира масовото производство на модела през март 1973, през 1977 идва фейслифтът на модела, а през 1979 се появява и специалната версия Giugiaro Edition.
Макар и да се намира рядко в добро състояние, днес 117 Coupe е изгодна инвестиция за колекционерите – в Щатите се предлагат качествени екземпляри от края на 70-те години на цени под 3000 долара.