fallback

Eлектрически Hyundai Kona се взриви и проби гаража си

Собственикът се кълне, че колата дори не е била включена в мрежата

Eлектрически Hyundai Kona експлодира без видима причина в гаража си и проби дупка в покрива, съобщава сайтът Insideevs. Собственикът му Пиеро Козентино от Ил-Бизар край Монреал тъкмо сядал да обядва, когато чул взрив и пожарната аларма в дома му се задействала. Козентино изтичал навън и видял гъст черен дим да се вие от гаража.

Едва след като успял да потуши външните пламъци с градинския маркуч, той видял какви са пораженията: вратата на гаража била издухана в другия край на улицата, а в покрива зеела дупка.

В крайна сметка огънят вътре бил угасен с усилията на 30 пожарникари. Шефът им Луи Дезрозие заяви, че не са открили никакви други възможни причинители на пожара освен самия електромобил. Собственикът твърди, че по това време неговата Kona дори не се е зареждала от мрежата, а кабелът й си е бил прибран под капака.

Това е първият известен случай на пожар с Kona Electric, едно от по-новите предложения на пазара на електромобили. Корейското кросоувърче набира популярност в Европа и дори по софийските улици, където е час от услуга за споделяне и наемане.

Литият, от който се правят батериите на съвременните електромобили, предлага най-доброто съотношение между цена и енергийна плътност, но в същото време е силно запалим. Множество ситуации с Tesla и други електромобили доказват, че когато попадне в пожар, подобна батерия го прави много мъчно угасим. Тепърва обаче ще трябва да се докаже как точно е възникнал огънят при тази Kona Electric.

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    На повечето места в Европа, където има тунели, а които колата се товари на ЖП, има забрана за АГУ.
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    До 8 - точно в Германия има адски много ограничения на покритите паркинги за колите с АГУ. Аз поне досега, много рядко съм срещал покрит паркинг без забрана.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Забраната за газ в подземни паркинги я има само в БГ защото тук *** и пульо монтира АГУ с подръчни средства. Още от 1980 година автомобилите с АГУ паркират без ограничения в Германия. Само че в Германия АГУ-то е 3000 евро и се прави от сертифицирани сервизи. Правят се дори и краш тествове - при удар отзад какво се случва с бутилката, при подпалване на колата, при преобръщане.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Тая Кона струва толкова взимай и я паркирай на открито.
  • #6
    bg ( преди 5 години )
    Добре де, сега съм решил да си купувам кола... какво да си взема, че да съм спокоен следващите 5-6 години... бюджета ми е 80К
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    5-6 за 15 години са в твоята глава. В истинския свят са 5-6 на всеки два месеца
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Запалванията зачестиха. Дори да са един на милион случаите, това ме отказва да си държа в гаража това ,,чудо,, на техниката.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Не трябва да се пренебрегва фака, че ел. коли явно са лесно запалими и трудно гасими, В много покрити гаражи има забрана за спиране на коли на газ, може би трбва да се забрани и за ел. коли, че тов като гледам пораженията си е като "бомба" .
  • #2
    :D ( преди 5 години )
    В същност е втория, наскоро една кона, тъкмо натоварена от завода на хюндай в улсан се подпали в кораба автомобиловоз.
fallback
Последни