fallback

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio разби сърцето на американци за 60 000 км

Топмоделът на италианците се показа фантастичен за каране - и доста ненадежден

Вече много десетилетия името Alfa Romeo се свързва с устойчив стереотип: чудесни за каране коли, но пословично ненадеждни. Сега, с новите модели Guilia и Stelvio, и с изцяло преоборудваната фабрика в Касино, имаше достатъчно основания да очакваме излизане от коловоза.

Снимки: FCA

Но ако се съди по продължителния тест на Guilia Quadrifoglio, проведен от американското издание Car & Driver, Alfa си остава Alfa. Поне тази конкретна, за която авторът Даниъл Пънд твърди, че му е разбила сърцето."Рядко сме искали автомобил в наш тест да успее толкова, колкото тук. И рядко сме били по-систематично разочаровани".

Тестът на реномираното издание продължава 14 месеца и общо 40 000 мили (64 370 км). Избрана е върховата версия Guilia Qadrifoglio, с двигател от Ferrari и 510 конски сили. В предишните по-кратки тестове журналистите са очаровани от колата, която с лекота побеждава в сравненията BMW M3, Mercedes-AMG C63 S  и Cadillac ATS-V. А "обикновената" версия с двулитров мотор е избрана за един от 10-те най-добри автомобила на C&D през 2018.

В продължителния тест нещата също започват добре. Както обяснява Пънд, въпреки някои дребни оплаквания от качеството на интериора всички се влюбват в колата. Моторът е истинско бижу, 8-степенната трансмисия от ZF работи безупречно, звукът е разкошен, а остротата и бързината на волана надхвърлят и най-добрите образци в тази област.

Но меденият месец трае само 3860 км. След това на таблото светва предупреждение "сервизиране на електронния контрол на газта". Колата все още върви, но се заключва в "нормален" режим на движение и не позволява смяната му. Дилърът в Мичиган не успява да открие никаква причина за това, а предупреждението междувременно изгасва. В сервиза откриват само слаб теч на антифриз, прекратен със затягането на хлабава скоба на маркуч.

След 6600 км пробег екипът откарва своята Giulia QF на пистата, за да я тества. Колата постига 3.6 секунди от 0 до 92 км/ч, изминава четвърт миля за 11.8 секунди и спира от 115 км/ч в рамките на едва 41 метра. Все добри резултати, но в резултат на натоварването отново светва предупреждението за електронния контрол на газта. Отново в сервиза не могат да установят причина, но за всеки случай гаранционно подменят горивната помпа.

При редовното обслужване след 16 000 км журналистите молят в сервиза да проверят източника на слаб шум отзад. Според механиците проблемът е от диференциала, който също е подменен гаранционно.

След 29 000 изминати километра Giulia сякаш получава пристъп на хипохондрия. Първо светват лампите за ниско ниво на маслото. В сервиза се оказва, че маслото е съвсем нормално, и е преинсталиран сензорът. После пак се показва предупреждението за електронния контрол на газта. Дилърът отново не може да открие причина. Чак следващия път, след 37 000 км, механиците намират недобре работещо реле и го подменят.   След 43 000 км тестващият колата получава нещо като мини заря след посещение в автомивка: светват предупреждението за отворена врата и за повреда в мигачите (макар те да работят). Двата алармени сигнала звънят едновременно с два различни тона. След малко към тях се присъединява и придупреждението за неработещ парктроник. След десет минути и трите угасват, за да не се появят повече.

След 49 000 километра пак светва лампата за маслото, макар реалното му ниво да е в нормата. В сервиза първо преинсталират сензора (без резултат), после подменят сензора (без резултат) и накрая викат инженер да му направи софтуерен ъпдейт (без резултат).

Цената на редовното обслужване е в рамките на нормалното, ако не броим свещите, които са подменени на 50 000 километра и струват по 50 долара парчето. Но не това е причина за разочарованието на екипа на C&D, а нейните твърде чести визити при майстора. За 14 месеца в ръцете на журналистите Giulia прекарва общо 80 дни в сервиз.

Да се вадят заключения от единични случаи би било прибързано, разбира се. Но опитът на американците с Giulia QF e напълно в тон с класическата ни представа за Alfa. Тя много прилича на любовта: миговете на пълно щастие се редуват с мигове на чиста болка.

Още снимки на Giulia Quadrifoglio вижте в галерията:

fallback
  • #10
    Един ( преди 5 години )
    Браво....Алфа си е жесток автомобил...Тествания модел показва проблеми с електрониката,но си остава механично здрав и убиец на bmw-та....На хейтърите ше кажа само че от подобни светвания на лампи по таблото,страдат всички марки от 2000 ната година насам и проблемите се задълбочават.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    кое е консуматив - диференциалът? Сензорът за горивото? Превключвачите? Това е топ изпълнение автомобил за почти 150 000 лева. И да, BMW също не е образец за надежност. Но за съжаление Алфа са далеч пред другите в това отношение, и от опит мога да кажа, че същото е и с Jeep. Жалко, защото иначе са прекрасни коли
  • #8
    Gеорги ( преди 5 години )
    От 2 нови 7-мици и една S8 (закупени нови, към момента вече по-старото поколение), по едно време шефа подкара служебните коли, защото и трите са в сервиза. Нямате шанс някой да ви се усмихне дори за под 5хил. лева. Такъв е класа на тия коли просто. Ида-чупят се. А на немците успяха да сринат италианското автомобилостроене през 90-те с черна медийна кампания. Правят го и днес. Прочетете статията детайлно ще разберете защо - признават си за ЕДИНИЧЕН случай на ремонти,част от тях консумативи.
  • #7
    трите О-та ( преди 5 години )
    Баце, а цената на Алфата да не би да е по-ниска :D
  • #6
    О9оо ( преди 5 години )
    *** се! Яд ги е много, защото това е най-добрият и най-красивия седан! Друго си е за производствени разходи от порядъка на 10 000 евро на средната класа БМВ и Мерцедес да изпраскаш цена над 150 000 евро парчето. Е няма как Алфата да не е гадна :-)
  • #5
    Ooooooo ( преди 5 години )
    Да покарат малко и БМВ то и да водят за какви неща влиза в сервиза :-) и как цената на ремонта е х 3 !
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    До коментар #2: В моята германска бракма, бълна бош и сименс, ни бъгват така...
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Баце, какъв Bosch те е гонил? Magneti Marelli
  • #2
    112 ( преди 5 години )
    На целия концерн са им така колите....
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    В интерес на истината повечето повреди са дребни неща - сензори, релета... е, и диференциал :) Алфа е бракма, но който веднъж я покара, винаги ще си мечтае да я има. Само ако може да не я купува с негови си пари :D
fallback
Последни