fallback

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio разби сърцето на американци за 60 000 км

Топмоделът на италианците се показа фантастичен за каране - и доста ненадежден

Вече много десетилетия името Alfa Romeo се свързва с устойчив стереотип: чудесни за каране коли, но пословично ненадеждни. Сега, с новите модели Guilia и Stelvio, и с изцяло преоборудваната фабрика в Касино, имаше достатъчно основания да очакваме излизане от коловоза.

Снимки: FCA

Но ако се съди по продължителния тест на Guilia Quadrifoglio, проведен от американското издание Car & Driver, Alfa си остава Alfa. Поне тази конкретна, за която авторът Даниъл Пънд твърди, че му е разбила сърцето."Рядко сме искали автомобил в наш тест да успее толкова, колкото тук. И рядко сме били по-систематично разочаровани".

Тестът на реномираното издание продължава 14 месеца и общо 40 000 мили (64 370 км). Избрана е върховата версия Guilia Qadrifoglio, с двигател от Ferrari и 510 конски сили. В предишните по-кратки тестове журналистите са очаровани от колата, която с лекота побеждава в сравненията BMW M3, Mercedes-AMG C63 S  и Cadillac ATS-V. А "обикновената" версия с двулитров мотор е избрана за един от 10-те най-добри автомобила на C&D през 2018.

В продължителния тест нещата също започват добре. Както обяснява Пънд, въпреки някои дребни оплаквания от качеството на интериора всички се влюбват в колата. Моторът е истинско бижу, 8-степенната трансмисия от ZF работи безупречно, звукът е разкошен, а остротата и бързината на волана надхвърлят и най-добрите образци в тази област.

Но меденият месец трае само 3860 км. След това на таблото светва предупреждение "сервизиране на електронния контрол на газта". Колата все още върви, но се заключва в "нормален" режим на движение и не позволява смяната му. Дилърът в Мичиган не успява да открие никаква причина за това, а предупреждението междувременно изгасва. В сервиза откриват само слаб теч на антифриз, прекратен със затягането на хлабава скоба на маркуч.

След 6600 км пробег екипът откарва своята Giulia QF на пистата, за да я тества. Колата постига 3.6 секунди от 0 до 92 км/ч, изминава четвърт миля за 11.8 секунди и спира от 115 км/ч в рамките на едва 41 метра. Все добри резултати, но в резултат на натоварването отново светва предупреждението за електронния контрол на газта. Отново в сервиза не могат да установят причина, но за всеки случай гаранционно подменят горивната помпа.

При редовното обслужване след 16 000 км журналистите молят в сервиза да проверят източника на слаб шум отзад. Според механиците проблемът е от диференциала, който също е подменен гаранционно.

След 29 000 изминати километра Giulia сякаш получава пристъп на хипохондрия. Първо светват лампите за ниско ниво на маслото. В сервиза се оказва, че маслото е съвсем нормално, и е преинсталиран сензорът. После пак се показва предупреждението за електронния контрол на газта. Дилърът отново не може да открие причина. Чак следващия път, след 37 000 км, механиците намират недобре работещо реле и го подменят.   След 43 000 км тестващият колата получава нещо като мини заря след посещение в автомивка: светват предупреждението за отворена врата и за повреда в мигачите (макар те да работят). Двата алармени сигнала звънят едновременно с два различни тона. След малко към тях се присъединява и придупреждението за неработещ парктроник. След десет минути и трите угасват, за да не се появят повече.

След 49 000 километра пак светва лампата за маслото, макар реалното му ниво да е в нормата. В сервиза първо преинсталират сензора (без резултат), после подменят сензора (без резултат) и накрая викат инженер да му направи софтуерен ъпдейт (без резултат).

Цената на редовното обслужване е в рамките на нормалното, ако не броим свещите, които са подменени на 50 000 километра и струват по 50 долара парчето. Но не това е причина за разочарованието на екипа на C&D, а нейните твърде чести визити при майстора. За 14 месеца в ръцете на журналистите Giulia прекарва общо 80 дни в сервиз.

Да се вадят заключения от единични случаи би било прибързано, разбира се. Но опитът на американците с Giulia QF e напълно в тон с класическата ни представа за Alfa. Тя много прилича на любовта: миговете на пълно щастие се редуват с мигове на чиста болка.

Още снимки на Giulia Quadrifoglio вижте в галерията:

fallback
  • #20
    Дaнaил ( преди 5 години )
    Aлфaтa е култов aвтомобил,нa който вcичко е проcтено.Aко cи купиш Aлфa cъc cърце/то c рaзум не cтaвa/никогa нямa дa те дрaзнят тaкивa меродaвни проблемчетa.Aлфa Ромео е Чиcтa Любов!!!
  • #19
    Международен ( преди 5 години )
    Не съм фен на алфа но нали гледам в Германия как нови аудита и vw спират и сипват по литър масло и на 40000-50000 км опаа основен на мотора ... Всички нови коли ги правят евтино и некачествено да не говорим че Мерцедес слагат двигатели на рено и брабус тунинг се прави във Франция жалка картинка част от електрониката се прави в България всичко е изгъзица
  • #18
    анонимен ( преди 5 години )
    карам 550д и не съм фен на алфа, но тази джулия ми харесва много. Според мен първата кола на Алфа от много години която заслужава внимание. Това с което започна статията, колко били хубави алфите по принцип, незнам кой го е писал ама е абсурдно. Последните години алфите са маскирани фиати с предно, какво им е хубавото? Евтини *** са всичките. Факт е че това се промени с Guilia и Stelvio и без да съм ги карал от впечатления на познати и от ревютата по интернет изглежда са добри автомобили.
  • #17
    анонимен ( преди 5 години )
    Интеренсото в същото, че едно време, ако помните, на Нисан GTR скоростната кутия отиваше на кино при стартиране с launch control. Хората си оправиха проблема, но някак си за Алфа е доста по-интересно да се пишат такива глупости.
  • #16
    КОЛЧЕВ ( преди 5 години )
    ***. ДИФЕРЕНЦИАЛНА Е СМЕНЕН. НО НИКОЙ НЕ КАЗВА ИЗЧЕЗНАЛ ЛИ Е ШУМА. А ШУМА ПРИ Q то НЕ Е ОТ ДИФЕРЕНЦИАЛНА А ОТ ЗАДНИЯ ЛАГЕР НА КАРДАНА, ИМАМ, Q, И ЗАТОВА ЗНАМ. А И ТАЗИ АЛФЕТА Е КАРДАНА САМО НА БУРГИЯ. ЗАДВИЖВАНЕТО Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ЗДРАВО. ВСИЧКИ ТЕЯ ПОВРЕДИ СЕ ПИШАТ ЗА ЦИРКОВЕ, ЩОТО АЛФЕТАТА ИМ ВЗЕ ЗДРАВЕТО НА НЕМСКИТЕ КОКОШАРНИЦИ.
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Електрониката в алфата е предимно БОШ. Така е от доста навреме насам. Марели оборудвАт БМВ основно.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    Напълно е възможно италианците за да са се избъзикали с янките като са им дали такава кола. По другите тестове нямат никакви проблеми. Даже Топ Гоър писаха, че М3 ката, срещи която тестваха Алфата се беше разтракала още на пистата.
  • #13
    Язе съм ( преди 5 години )
    Пълни смешници, в днешно време който плаща поръчва музиката, фалшив свят както и с тези американските гургулици дето ще си пускаме в небето.....
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Еми то от време оно Алфата си е проблемна. В случая за 14 месеца прекарала 3 в сервиза. А то да ти таковам и сервиза, щом не могат да я отремонтират като хората. В случая добрата новина за собствениците е че още е гаранционна, това което са видели е само кинопрегледа, като изтече гаранцията, тогава ще започне филма и тогава ще видят как за нула време ще налеят пари за още една нова Алфа по ремонти.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    механично здрав? пак да кажа: подменен диференциал, подменена горивна помпа. Кога ще го сметнем за чуплив, когато му паднат едновременно и четирите колела ли? :D
fallback
Последни