fallback

Защо всъщност мигачът ви цъка?

Някога този звук е бил просто нежелан страничен ефект от технологията

На пръв поглед въпросът може да ви се стори налудничав. Крокото тиктакане ни подсеща, че мигачът ни е включен, и освен това е един от най-малко дразнещите звуци в съвременните коли.

Но всъщност има добра причина да го зададем.

Ранните автомбили не са имали мигачи. После все по-натовареният трафик наложил те по някакъв начин да предупреждават, когато ще завиват. Но чак до края на 30-те години вътре в колите нямало лампичка, която да се включва при активирани мигачи.

Това нововъведение принадлежи на американската компания Buick. За да бъде лампичката мигаща, инженерите на компанията разработват проста електрическа верига, в която токът протича до биметална пластинка. Тя се нагрява и измества, правейки контакт, и лампата светва. После пластинката изстива и прекъсва контакта, и така до безкрай. Именно звукът от деформацията на тази пластинка е всъщност звукът на мигача. Никой не го е планирал като звуково предупреждение - той е просто ефект от технологията на мигащата лампичка.

После технологията еволюирала и простата електрическа верига била заменена от електромагнит и реле - което също цъкало, когато превключвало.

В наши дни обаче и от двете технологии няма и помен - мигането на светодиодните лампички по таблото се управлява директно от компютъра. Но цъкането на мигача е нещо, с което сме отраснали, и производителите предпочитат да не го премахват. В повечето съвременни коли обаче звукът идва от аудиосистемата и е изкуствено синтезиран.

 

fallback
  • #12
    колю ( преди 5 години )
    най обичам да чакам някой *** с GLE да даде хабер накъде отива...а той подминава и не пуска мигач щото е зает да си държи скапания телефон. сякаш джипа за 150 бона няма блутут.
  • #11
    до Теа Па ( преди 5 години )
    баце, ти имаш много бегла представа какво е аудиосистемата :D
  • #10
    v-1 ( преди 5 години )
    Направо 90% у нас не ползват мигачи, всеки кара все едно е сам на пътя. Производителите могат да спестят от колите за БГ, като не им монтират мигачи, те и без това не се ползват :)
  • #9
    ННН ( преди 5 години )
    Този лост е за чистачките. Но няма значение, то повечето у нас не използват мигачи.
  • #8
    Теа Па ( преди 5 години )
    И как така ще клика през аудио системата? Т.е., усилвателя не се изключва? И като усилвам/намалям, това не влияе на силата на цъкането? И не мога да сменя радиото? Всеки малко запознат с аудио системи ще ви каже, че това няма как да бъде направено от човек със здрав разум. Нема такова нещо в който и да е автомобил. Цъка говорителчето в таблото, което писка и при забравен колан за някои коли.
  • #7
    До долния коментар ( преди 5 години )
    Защото мислят че мигачите са вързани към елетромера ;)
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Защо собствениците на скъпи автомнобили(БМВ, Ауди ...) не ползват мигачи?Възможни отговори:а. Срамно е (в смисъл не е ТАРИКАТСКО)?б. Мигачите са само за балъците.c. Ако автомобила е над 35-40к може и да НЕ се ползват(един вид всичко Ти е позволено).d. Ако включат мигач не ги пускат да се престроят.е. Нито едно от изброените.Как мислите?Можете да допълвате с други възможни отговори или коментари.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    "90% от съвременните водачи" = 1) всички "бакшиши", 2) всички с BMW и 3) всички с.е.л.я.н.д.у.р.и. Отдавна, за да разбера кой и на къде ще завива, го "гледам в очите", след като преди това 5 мин. съм изучавал поведението му и се опитвам да отгатна по него я кога ще смени лента без мигач, я кога ще завие, пак без да указва накъде. Няма кой да възпитава шофьорите като хора, пък после защо стават ПТП...
  • #4
    .. ( преди 5 години )
    На 90% от съвременните водачи не им цъка нищо. Те не знят какво е това мигач. А ако имаш "наглостта" да им напомниш за мигача се озоваваш в "полето" на безкрайната простотия.Та какво викате цъкало?
  • #3
    Аудиосистемчик ( преди 5 години )
    Добре де - трийте ме. Мислете си, че идва от аудиосистемата. Надявам се това да ви прави щастливи. Но не е така - звукът иде от специално пиезо говорителче в таблото, което няма нищо общо с аудио системата.
fallback
Последни