IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Печалбата на Ford се срина с 86%

Финансите страдат от компенсациите за съкратените работници

Печалбата на Ford се срина с 86%

Печалбата на американския гигант Ford Motor Company се сгромоляса с цели 86% през второто тримесечие и достигна 148 милиона долара. Негативната тенденция е свързана и с преструктурирането на европейския бизнес на компанията, което е свързано с доста разходи.

Извън тези еднократни плащания на стойност 1.2 милиарда долара (най-вече компенсации за освободените работници) приходите на Ford намаляват само с 2 на сто, до 1.65 милиарда долара. В Северна Америка, най-важния пазар на гиганта, приходите спадат с 3 на сто, а маржът на печалба - с 0.3%.

В глобален мащаб този марж се свива с 2.4% до нищожните 0.4%. Според новия финансов директор на Ford Тим Стоун, който пое поста в началото на юни, преструктурирането обаче напредва добре и "започва да носи ползи". Все пак Стоун предупреди, че предварителните прогнози за годишната печалба ще трябва да бъдат коригирани в посока надолу.

Концепцията на главния изпълнителен директор Джим Хакет за повишаване на печалбите включва тежко орязване на европейския бизнес на Ford. Планът е 12 000 работници да бъдат съкратени, а заводите да се свият от 24 до 18.

Куриозното е, че приходите на Ford в Европа почти са се утроили за последното тримесечие до 53 милиона долара, докато северноамериканският пазар се свива с 205 милиона, китайският - със 155 милиона, а Близкият изток и Африка са на червено с 45 милиона.

 

0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 седмици )
    "Куриозното е, че приходите на Ford в Европа почти са се утроили за последното тримесечие до 53 милиона долара" Това са общо 1000-2000 продадени коли бе, пиленца, вие сериозно ли?
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За Опел историята май е малко дебела. ГМ умишлено са държали Опел на загуба, за да не плащат данъци в Европа. като през това време са използвали развойниа център и иползват разработките за останалите си марки. Оказа се при продажбата, че ГМ не са плащали с години осигуровките на работниците в Опел.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    В днешно време грубият капитализъм на американците не работи. GM продадоха Опел след десетилетие на постоянни загуби, а PSA го изкараха на печалба за 1 г. Форд продадоха Волво, а китайците го направиха печеливша, привлекателна компания. Същото с JLR. Като сложиш и много по-голямата криза, в която се набутаха американците 2008 спрямо Европа, излиза, че от американците мениджъри вече не стават.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Никой не иска да купува тея ментаци