IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes започна реални тестове на паркиране без шофьор

"Електронното пиколо" е разработено от Bosch и ще действа в музея на марката в Щутгарт

Mercedes-Benz получи разрешение от властите и започва реални изпитания на система за автоматично паркиране на автомобилите си. Електронното пиколо ще се изпробва в Щутгарт, в района на музея на Mercedes.


Mercedes-Benz valet parking


Технологията е разработена от Bosch и крие няколко очевидни ползи, ако функционира нормално. С нея няма да ви се налага да обикаляте в търсене на място за паркиране, когато бързате за някакво събитие. В самите паркинги пък ще могат да се поместват с 20% повече автомобили, защото автопилотите могат да ги редят по-близо една до друга, без нужда да има пространство за отваряне на вратите.

Това са първите полеви изпитания на система от такъв тип. Имаше тестове в Щутгарт и в Китай през 2017, но тогава ставаше дума за по-ниско ниво на автономия. Сегашната система предлага ниво 4, тоест не се нуждае от наглеждане от човек, докато извършва определени функции.


Mercedes-Benz valet parking


Електронният помощник се ползва съвсем просто: само използвате приложение на смартфона си, за да наредите на колата да си намери място и да паркира. После с друг бутон в приложението можете да я повикате.

За целта самият подземен гараж на музея е оборудван със сензори и телекомуникационна техника на Bosch, така че компютър в самия гараж да може да насочва автомобилите към празните места. Това отличава системата от опитите за напълно автономно паркиране на компании като Tesla или GM. От Bosch уверяват, че така е значително по-безопасно, отколкото ако процесът се управлява от собствения ви автомобил.


Mercedes-Benz valet parking


Недостатъкът е, че системата работи само за конкретния, предварително подготвен паркинг. Но пък ви спестява стреса да поверите колата си на жив пиколо, който да ви смени станцията на радиото, да размести седалката и волана и да си прибере оставените в колата монети.

Първите тестове са с Е-класа, специално оборудвана с технология за дистанционно управление, така че наблюдаващите операцията да могат да се намесят при проблем.

 

0 от 500