IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В Daimler намериха виновник за проблемите

Бившият шеф на концерна Дитер Цетше е на път да се превърне в изкупителна жертва

В Daimler намериха виновник за проблемите

Основните акционери в германския концерн Daimler са категорични против издигането на бившия изпълнителен директор Дитер Цетше за председател на Надзорния съвет, съобщава вестник Handelsblatt.

През май 66-годишният Цетше беше заменен като главен изпълнителен директор на Daimler от Ола Каленуис (49 г.). Според правилника на компанията, Цетше може да заеме ръководен пост след най-малко 2 години. Затова и идеята беше през 2021 г. той да стане председател на Надзорния съвет на мястото на сегашния - Манфред Бишоф, който ще се пенсионира.

Предложението идва от самия Бишоф, но някои основни инвеститори в Daimler са категорични против завръщането на Цетше. Те са на мнение, че именно той е виновен за намаляващите печалби, проблемите с покриването на новите екологични стандарти от дизеловите двигатели на Mercedes в Европа, както и за скъпоструващата сервизна акция по подмяна на въздушните възглавници Takata

"Включването на Дитер Цетше в Надзорния съвет е напълно изключено за нас", заяви Майкъл Мъдърс, управител на фонда Union Investment, който е акционер в концерна. На същото мнение е и Марк Тунглер - главен изпълнителен директор на Германската асоциация за защита на ценните книжа. Той беше категоричен, че е "немислимо Цетше да се премести в Надзорния съвет, да не говорим за това да стане негов председател".

През миналия месец Daimler намали прогнозата си за печалба за четвърти път през последните 13 месеца, тъй като се опитва да посрещне разходите, свързани с емисиите на дизеловите двигатели. Концернът трябва да съкрати разходите си, като първата "жертва" е пикапът X-Class, чието производство ще бъде прекратено заради ниското му търсене на пазарите. 

Инвеститорите в концерна твърдя още, че са били излъгани от Цетше. Той ги е уверил, че за разлика от Volkswagen Group, в Daimler не се използа софтуер за измама с вредните емисии на дизеловите двигатели. В Германия обаче върви разследване срещу концерна именно по тази причина.

Според търговския закон, Надзорният съвет на компанията подписва стратегиите и взима други важни решения, като наема висши мениджъри и определя тяхната заплата. Неговите членове не участват в оперативната работа на концерна, която се изпълнява от Управителен съвет, ръководен от главния изпълнителен директор.

Снимка: Daimler

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 1 месец )
    А ти защо мислиш, че подрязаха набързо крилцата на френската проглокатура от "най-високо място", след като влезе в рено по този въпрос? Може би едноименната адвокатска кантора - "производител" има нещо общо?
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А защо мислиш, че не са знаели за отклоненията, ако приемем, че двигателите на Рено наистина са имали такива?
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Странното е, че ... ( преди 1 месец )
    реномирана марка като Мерцедес се подлъга да ползва дизеловата малолитражка 1.6 на рено, която е разследвана и във Франция за вредни емисии! Ако говорим въобще за някаква вина на Цетше това е връзката с доказано некачествен производител като рено.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Странно, до 2.0 дизел, ползват двигателите на Рено (които съответно покриват Euro 6d). МБ бяха и едни от първите, които въведоха AdBlue Но още по странно е примерно едно Ауди, с V6 дизел да има по ниски емисии от една малолитражка.