fallback

Финландци си купиха нови Lada Vesta и ги... изхвърлиха

Руските коли се оказаха негодни дори за тестове на гуми

В края на 2015 г. производителят на гуми Nokian купува няколко седана Lada Vesta за изпитания на своите продукти. Машините са закарани на полигона "Белия ад" във Финландия, където дотогава като тестови машини се ползват VW Golf GTI и VW Polo GTI. 

Към тях се присъединяват и новите "Лади", като едната се кара от Яне Лайтинен - пилота, поставил световен рекорд за скорост на лед (335.7 км/ч с Audi RS6). Почти веднага той открива сериозен проблем при руския модел - при рязко отпускане на газта колата поднася незабавно. При серийните коли това е компенсирано от системата за стабилизация, докато при тестовите машини тя се изключва.

Лайтинен отбелязва още, че при преминаване на неравности се чува силно скърцане от тавана. Причината е, че при ниските температури там се кондензира влага. Този проблем е открит при модела още след излизането му на пазара в Русия, но така и не е отстранен.

В крайна сметка, финландците се отказват от използването на "Ладите", тъй като те се оказват крайно неподходящи за тестове на гуми. Двете коли просто са захвърлени, тъй като спирачните им системи и електрониката създават сериозни проблем.

Любопитното е, че от Nokian не са се възползвали от гаранцията, предлагана от производителя, и са предпочели да зарежат колите на полигона. Автомобилите дори не са регистрирани и са оставени да гният в комплекса вече две години.

Снимка: Auto.Mail

fallback
  • #28
    Frenzen ( преди 4 години )
    Лично аз съм "раздробявал от каране Преводна кутия-както им казваш скорости ZF,- Абсолютен ***! И кво рече финландски "диференциали"-Майко мила -Няма такава грешка като тия финландски-суоми-та, в трансмисията а и не само!Три години загубих от живота си -там! Познавам ги добре,имат едни камиони (Сису) -където само кабината е финлЯндска! Ха Ха Ха ..Така,че ай вземи са Запприии малко с фалшивите твърдения!А да, и едри трактори (Валтра) -като изостават от конглокенцията а не говорим, за цен ...
  • #27
    до 19 ( преди 4 години )
    Интересно ми е, как руските машини (особено камиони) са номер едно на световното рали Париж-Дакар, а за финландците - не са. ..Няма нищо интересно.Руските машини за Дакар са с двигател Либхер, скорости ZF, окачване Билщайн и финландски диференциали.Руска е само кабината.
  • #26
    venix ( преди 4 години )
    Да си купят Субару! ;)
  • #25
    Радев ( преди 4 години )
    Те за военната техника ползват други инженери дето ги учат в едни много специални университети, а за Ладите ползват по-обикновени инженери. Така е. Който не може да прави самолети и танкове го пращат на Ладите.
  • #24
    Алкольоша ( преди 4 години )
    Да, ама как вървят танковете Армата, когато .... тръгнат...
  • #23
    Da znaete ( преди 4 години )
    Finlandiq kato otdelna durjava e obosobena or Rusiq za 1vi put (formira se durjavnost) v na4aloto na 19ti vek, sled kato pridobiva teritoriqta ot Svheciq.
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    Старата "любов" между финландци и руснаци, ръжда не хваща, а и винаги струва скъпо!
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    Скандинавският производител на гуми Nokian Tyres се извини за систематично фалшифициране на резултати от тестовете на своите продукти. Финландците признаха, че за демонстрации и изпитания са създали специални серии гуми, които са показвали само високи резултати.
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    До колкото си спомням Nokian преди години ги хванаха в измама, че произвежда а гуми с по ниско качество от лицензирани те им образци и то и с некачествени суровини. Всеки мможе даа прочете в мрежата
  • #19
    catamaran ( преди 4 години )
    Да , ама знаете ли пък колко са добри във воните технологии хи хи хи ....
fallback
Последни