fallback

Това е последното Ferrari с каросерия на Ghia

375 MM от 1955 година излиза на търг в Пебъл Бийч

Ferrari 375 MM е изключително рядък автомобил, производствената му серия е от едва 26 коли и както може да се очаква, като при всеки модел на Скудерията от 50-те години, днес цените на оцелелите екземпляри са астрономически. Затова и излизането на последния автомобил 375 ММ с каросерия от Ghia на търг, организиран от RM Sotheby’s, предизвика сериозно оживление сред най-заможните колекционери на продукцията на Черните кончета.

Този автомобил дебютира на изложението в Торино през 1955 години, като се отличава с някои характерни особености за пазара в Щатите – двуцветна окраска, характерни елементи от дизайна на американските коли през 50-те, ясно изразени „перки” и много, много хром, поне за европейския вкус. Сякаш някой в Ghia е положил сериозни усилия, за да смеси Cadillac Coupe deVille и Ferrari от 50-те години в един автомобил. Резултатът е интересен, макар и противоречив.

Първият собственик на автомобила е Робърт Уилки, главен изпълнителен директор на компанията Leader Crad, която е сред най-дългогодишните спонсори на състезанията в IndyCar. Колата остава до Уилки до смъртта му, като единствената промяна е добавянето на предпазни колани от International Harvester, всичко останало е оригинално.

През годините този рядък 375 ММ е имал осем собственици, като седмият от тях се заема с пълната ревизия на оригиналния V12 мотор, създаден от Аурело Лампреди. Също така са възстановени и оригиналните цветове на автомобила, но скоростната кутия, диференциалът и целия интериор са оригиналните, с които автомобилът е произведен.

Пробегът на това Ferrari с каросерия на Ghia е едва 13 366 км, което не е никак много за кола, произведена през 1955 година, която излиза на търга на RM Sotheby’s в Пебъл Бийч от понеделник до сряда. Най-консервативната прогноза е, че цената на този отличен екземпляр ще пробие психологическата граница от 1 милион долара.

fallback
fallback
Последни