fallback

Как Bugatti тества всеки един нов Chiron

Спринт до над 300 км/ч на самолетна писта е задължително изпитание

Възраждането на Bugatti и лансирането на новите модели на марката – първо Veyron, а след това и Chiron, е един от символите на свръхлукса в автомобилната индустрия. Какво обаче се случва с тези суперскъпи коли, все пак всяка една от тях струва средно 3 милиона долара, преди те да стигнат до собствениците си.

Последният тест на всеки нов Chiron се провежда на писта на летище, тестпилотът се казва Стив Джени и задачата му е да направи бързо изпитание на автомобила при ускорение на пълна газ, като задължително трябва да постигне скорост от над 300 км/ч.

Джени е човекът, който е карал най-много автомобили Bugatti в света – общият му километраж със свръхлуксозните и мощни автомобили надхвърля 320 000 километра, като началото е поставено с първия Veyron, сглобен в Мюлсхайм през март 2005 година. Оттогава насам екипът на Bugatti е сглобил 500 бройки Veyron и около 170 броя Chiron, като Джени е изпробвал всеки един от тях как се ускорява на малкото летище в Колмар плюс малко над 300 километра шофиране по магистрала и планински пътища. След този тест колата е готова да бъде предадена на клиента.

Естествено, за последните изпитания колите са покрити с прозрачно фолио, което трябва да пази боята им, но това далеч не е най-големият проблем.

Ограничението на скоростта във Франция е 130 км/ч, а Джени заяви пред списание Road and Track, че на борда на всеки Chiron има системи, които се активират при скорост от над 250 км/ч, което налага спринта по самолетната писта.

А процедурата е сравнително семпла – при скорост от над 150 км/ч страничните прозорци трябва да се затворят автоматично, при 180 км/ч активното окачване трябва автоматично да се снижи до настройките за висока скорост, при 200 км/ч се проверява дали работи въздушната спирачка и още 2-3 подобни проверки. След това колата може да отпътува към новия си собственик.

fallback
  • #3
    Без аналог ( преди 4 години )
    И конглокенция , това е немската мощ.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    щом е тестван автомобила преди купувача значи е втора употреба нали така
  • #1
    Кумчо ( преди 4 години )
    В моята се беше забравил фаса.
fallback
Последни