IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските коли вече не са най-надеждните

Три корейски марки са начело в новата класация на JD Power

Японските коли вече не са най-надеждните

Агенцията JD Power публикува новата си класация за най-надеждните автомобили. Тя е направена възоснова на мнение на техните собственици за първите 3 месеца след закупуването им като нови. И начело в нея вече не са японски брандове, както беше доскоро, а марки от Южна Корея.

"За производителите е много важно да бъдат в крак с времето - отбелязва Дейв Сърджънт, който е един от онговорниците за подобни изследвания в JD Power. - За целта те трябва да следват две основни тенденции - да оборудват своите автомобили с най-добрите мултимедийни системи и асистенти на водача".

На първо място в класацията, която е направена според броя на проблемите, с които шофьорите се са сблъскали за първите 3 месеца, е премиум-брандът  Genesis. На 100 коли от тази марка се съобщава за 63 проблема. След Genesis се нареждат KIA (70/100) и Hyundai (71/100).

Следват три американски марки, докато доскорошните лидери в тази класация Lexus и Toyota са на 7-о и 8-о място. Средният брой проблеми в тази класация е  93/100, като по-добър резултат имат само първите 5 бранда.

JD Power

Според Сърджънт, лидерството на корейските марки не бива да се приема като изненада, тъй като те отдавна отделят много внимание на усъвършенстването на своите информационно-развлекателни системи, които съчетават функциите на навигация и мултимедия, а също така предлагат добра интеграция със смартфон.

"Клиентите се оплакват от два основни вида дефекти. Някои от тях са локални и се срещат само на един модел - например, произволно гаснещи фарове. Другите са свързани с използването на гласови команди за навигацията. Като цяло, автомобилите вече създават много по-малко проблеми, а качеството при масовите производители се доближава до това при премиум-марките", каза още Сърджънт.

Най-много оплаквания като цяло идват от базовия круиз-контрол и други полуавтономни системи за управление - такива като Cadillac Super Cruise. Големият проблем при тях е, че собствениците на автомобили надценяват прекалено много качествата им. Като цяло, процентът на жалбите от нови автомобили е спаднал с 14% от 2009 о 2019 г.

Снимки: Wired

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Странно за 3 месеца какви проблеми може да имаш? 6-та нова кола имам и единственият проблем до сега е бил, че като си взех нов смартфон не можеше да се свърже с мултимедията на колата. Отидох в представителството на марката и там ми ъпдейтнаха системата и нещата се оправиха. Това обаче не е проблем на колата според мен, а просто несъвместимост между 2 блутут протокола заложени в 2 електронни устройства.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ама вие това за корейците сега ли го разбрахте, о верно то тука е Еуропата и немската пропаганда е силна - тази класация е за щатите. Да ви кажа само, че дори и Хонда вече не си проверяват колите ами им минават там някакви спот чекове.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всъщност имах - деу нексия 1996 - през 2003-та. Никакъв проблем не ми е правила, но я карах около месец, така че не мога да трърдя за надежност
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    най-зле - френски и английски ( не говоря за луксозни марки). Освен една, всички мои коли са били втора ръка, на различна възраст и в различно състояние. Ти колко шевролета, линкълна и фордове (имал съм 5 различни, но само европейски) си имал за да даваш мнение? Или говориш за корейските шевролети? Виж корейска кола съм нямал. Ама като гледам бакшишите, май са доста калпави :Р
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ти с трошките на шевролет, линкълн и форд, кога за последно си имал американска кола, бе мой? Защото аз сега съм на петата и мога да ти кажа, че са доста здрави машини.2 шевролета, 2 крайслера и един понтиак. Освен тях съм имал няколко десетки други автомобили. Най-здравите са японските, после американските и най-зле са европейските (руските са извън класацията, имал съм лада 2105 - там нямам думи). От европейските, най-добри са немските, после италианските и испанските, най-зле - френски и англ
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    В коя и да е класация за качество няма да откриете недоразумения като рено между първите 50 дори!
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    "...докато доскорошните лидери в тази класация Lexus и Toyota са на 7-о и 8-о място." - ами пише Мерцедес на тези места ...?
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Естествено, че е проблем. Платил си си доволно всяка една функция в колата, пък била тя и софтуерна и незадължителна. Нормално е да искаш да работи.
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това е някакво безумие. Това само като го изговориш - средно 93% коли с проблем първите 3 месеца?! Тия бъзикат ли се. Очевидно има проблем със събраните данни. И най-вече с определението проблем очевидно. Да това с гасненето на фаровете си е сериозно, но проблеми с гласовите команди и навигацията е безумно да се класифицират като проблеми. Това че в твоя щат говорите счупено не е проблем на производителя. Или че си пр.ост и не можеш да си ползваш навигацията
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И с телефоните така беше братя, а и китайците идат.