Само преди дни Ferrari представи новия си флагман SF90 Stradale. Струващата половин милион евро хиперкола изглежда фантастично и предлага забележителни характеристики, но въпреки това, експертите вече откриха проблемни детайли, които са изненадващи за компанията от Маранело.
Достойнствата на Ferrari SF90 Stradale са ясни. Това е най-мощният модел за обществени пътища, който италианците някога са правили. Неговият хибриден агрегат включва 4,0-литров V8 с две турбини, електромотор между бензиновия двигател и 8-степенната роботизирана скоростна кутия и още две електромотора на предните колела.
Мощността на задвижващата система е 1000 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и до 200 км/ч за 6,7 секунди. Максималната скорост е 340 км/ч, което също е доста впечатляващ резултат.
Според колегите ни от изданието InsideEVs, именно хибридната система е едно от слабите места на автомобила. Проблемът е в капацитета на батериите, който е едва 7,9 кВт/ч. Той позволява на Ferrari SF90 да изминава само 25 км на ток, което е доста малко. Посочва се, че акумулаторите на BMW i8, например, осигуряват 11,6 кВт/ч, което на практика е 50% повече.
Друг недостатък, който се посочва, е гнездото за включване на кабела на зарядното устройство. То е разположено симетрично на капака на резервоара и така се намира хоризонтална на едно от задните крила. В insideEVs смятат, че включването на кабела, без да се драскат тези елементи, ще бъде доста сложно и ще затрудни максимално собствениците на колата.
Снимки: Ferrari