fallback

Шефът на Fiat-Chrysler веднага продал акциите си след офертата за Renault

Майк Менли спечелил 3.5 милиона долара покрай поскъпването след новината

Главният изпълнителен директор на FCA Fiat-Chrysler Майк Манли е продал четвърт от личните си акции в компанията броени часове след оповестената официално оферта за сливане с Renault, съобщи Bloomberg. Самият Манли е декларирал продажбата пред финансовите власти в Холандия, където е регистрирана корпорацията FCA.

Манли получи акциите, уж за да е мотивиран да защитава интересите на останалите акционери, но набързо се отърва от над половината - и спечели към 10 милиона долара от това

Манли, който зае поста след внезапната кончина на Серджо Маркионе, се е разделил с 250 000 акции на обща стойност 3.5 милиона щатски долара. Той е използвал положителния ефект от съобщението за интереса на Renault, което повиши цената на книжата на FCA с цели 8 на сто (до 12.4 евро за бройка). Акциите на Renault поскъпнаха с 12% до 56 евро парчето.

Предложението на FCA в момента се разглежда от съвета на директорите на Renault. По информация на Reuters то предвижда председателят на борда на FCA и основен акционер във Fiat Джон Елкан да оглави евентуалната обща структура, шефът на Renault Жан-Доминик Сенар да й стане изпълнителен директор, а на Манли да бъде предложен постът оперативен директор.

През януари тази година Манли получи близо 1.4 милиона акции от компанията като еднократни бонуси и поощрения. Той продаде 346 хиляди акции през март и после още около 100 000 в началото на май. Заедно с последната сделка приходите му достигат 10 милиона долара.

Основната идея при възнаграждането на хората от висшия мениджмънт с ценни книжа е те да ги пазят, за да са лично заинтересовани от благополучието на останалите акционери. Във FCA обаче няма изискване акциите да не се продават, както е в много други дружества.

Манли все още притежава почти 700 000 акции, които при текущите цени струват над 9.4 милиона долара. Според изявление на FCA той нарочно е изчакал да бъде обявено предложението към Renault, за да не бъде обвинен в нелегално ползване на вътрешна информация. На практика обаче Манли е спечелил от отлагането.

Автономен концептуален модел на Renault. По отношение на новите технологии французите са далеч по-напред от FCA - но върху солидна част от разработките им права има Nissan

Евентуалната сделка между гигантите би дала на FCA достъп до разработките на французите в областта на електрическото задвижване и автопилотите - технологии, с които италиано-американският съюз не разполага. За Renault пък съюзът би отворил вратите към северноамериканския пазар, а също и ще позволи реализирането на сериозни икономии от мащаб и от съвместна развойна дейност.

Най-сериозната пречка пред сделката идва от връзката между Renault и Nissan. По-голямата част от споменатите технологии - електрическо задвижване и автономно управление - всъщност са разработени от японците, и те имат право на отчисления при всякаква тяхна употреба.

 

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    До Фичо,хубаво е да се по разтърсиш за новостите,които е дало Рено,като цяло на автомобилната промишленост,защото без някои от тях нямаше да ги има съвременните автомобили. Преди да пишеш нещо вземи та се поограмоти,не така наизуст,защото винаги има някой,по-запознат от теб.
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    До коментар 3 след,като се дръпнаха Нисан и тръгнаха главоломно на долу и не след дълго ако продължават с рога на пред ще останат само история,а що се отнася до Рено и Фиат,то това са две от най-сторите автомобилни фирми и ще се оправят без такава,която е на няма и половината от тяхната възраст с не атрактивна продукция за много пари. Спомни си,какво бе Нисан преди да бъде закупен от Рено,една *** на път да се загуби в канала на историята.
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    До коментар 3 след,като се дръпнаха Нисан и тръгнаха главоломно на долу и не след дълго ако продължават с рога на пред ще останат само история,а що се отнася до Рено и Фиат,то това са две от най-сторите автомобилни фирми и ще се оправят без такава,която е на няма и половината от тяхната възраст с не атрактивна продукция за много пари. Спомни си,какво бе Нисан преди да бъде закупен от Рено,една *** на път да се загуби в канала на историята.
  • #13
    Остава и тата ... ( преди 5 години )
    да се присъедини към рено-фиат и новия ГМ е готов! (ГМ=Гомнян Моторс)! )))))))))))))
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    до коментар#1:И кой двигател е на Нисан,колега...тва дето си чел?Рено последно използваха 1,6 бензин за Клио RS,и за Талисман...Това е еаинствения двигател на Нисан използван от Рено...Говорите тъпотии без да мислите..
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Така или иначе дизела умря кво се разправяте не се знае.Сега като турнат забрани у Лондон И Патиж да влизат такива коли и айде чао а в електрическите италианците ги няма никъде.
  • #10
    Задминаващ ( преди 5 години )
    Е тва че цепнатите очи са окрали европейска разработка е ясно нищо ново не казваш.Те освен да крадат друго не могат неслучайно в учебниците по точни науки няма името на нито един дръпнат.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Първине прототипи на комън рейл са швейцарски, 30 години по-късно Магнети Марели правят първата модерна и използваема система, патента е продаден на Бош и първия автомобил в който системата е използвана масово е Алфа 156. 25 години Бош и Марели развиваха и подобряваха системата, а тъпите вагини до 2010 си караха на допотопната технология с помпа-дюза
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Разработката е швейцарска, но първи го въвеждат японците и го внедряват в производство и експлоатация. Точка! Рендетата нямат нищо общо!
  • #7
    Изпреварващ ( преди 5 години )
    Комън рейла е разработен в Швейцария не приказвай глупости.
fallback
Последни